Zoeken

Zoek Karla de Koe!

6
tot
9 jaar
10 minuten
1 groep
Uitleg: Bij het horen van een bepaald signaal bijvoorbeeld een koebel, mogen de leden beginnen zoeken naar de groepsmascotte Karla de Koe. Het lid dat deze als eerste vindt, mag deze dan meenemen naar huis en ervoor zorgen. De koe gaat ook mee op...

De heilige bot!

12
tot
16 jaar
10 minuten
1 groep
Uitleg: Elk lid krijgt een eigen heilige bot, deze moeten ze ten allen tijde meenemen net zoals hun sjaaltje! Dit wil zeggen zowel tijdens de activiteiten, maar ook op daguitstap, kamp, sportfeesten, …. Iemand een bot vergeten? Ai toch! Bedenk een...

Vul de botten!

Terrein: 
Soort: 
6
tot
9 jaar
5 minuten
1 groep
Uitleg: Elke keer dat een lid komt wordt er een bot gevuld met een beetje aarde, als de leden een vriendje/vriendinnetje meeneemt dan mag er een extra schepje in! Zet op de bot een paar strepen als afbakening en vanaf ze dat punt bereikt hebben...

The Chiro mollen spel

Terrein: 
Thema's: 
15
tot
18 jaar
0
tot
99 spelers
10 minuten
1 groep
De chiro mollen spel is een tussen doortje voor op kamp. Het ditmuza vowas bedoeling bestaat uit de d:doe iets met je aspi of kerels. Elke dag is er een andere opdracht voorzien buiten de gewone activiteiten, het bivak draait gewoon door. Dit spel...

The five monkeys

Terrein: 
Soort: 
Thema's: 
14
tot
99 jaar
3
tot
99 spelers
2 minuten
1 groep
Er is een ziekte die zich vlug aan het verspreiden is. 1 Iemand heeft de ziekte in het begin van het spel. Enkel die persoon zelf weet dat hij die ziekte heeft. De persoon die ziek is heeft een zwart gekleurd tandje (gekleurd door iemand die niet...

Symbolen en riten

Terrein: 
Soort: 
Thema's: 
16
tot
99 jaar
1
tot
99 spelers
1 minuten
1 groep
- Tim (vragend): “Ma?” (iets luider): “Ma!“ (megaforte): “Maaaaa!“ - Moeder (verveeld): “Ja, Tim?” - Tim (braaf): “Waar is mijn schort?” - Moeder (verbaasd): “Welke schort, Tim?” - Tim (ongeduldig): “Die verfschort van ’t KLJ-kamp van twee jaar...

Drugs in het bos!!!!

Terrein: 
Soort: 
Thema's: 
16
tot
99 jaar
40
tot
100 spelers
2 minuten
1 groep
Het doel van het spel : ZO VEEL MOGELIJK GELD VERZAMELEN De rollen die vastliggen zijn: drugsbaron, de beursmakelaar en de bank. Alle anderen krijgen een sjaaltje met daarop een letter. Dit sjaaltje moeten ze rond hun hoofd dragen met de letter naar...