Zoeken
Duur
Aantal groepen
Intensiteit
Terrein
Soort
- pleinspelen (5) pleinspelen-filter toepassen
- andere (2) andere-filter toepassen
- bosspelen (2) bosspelen-filter toepassen
- Teambuilding (2) Teambuilding-filter toepassen
- competitieopdrachten (1) competitieopdrachten-filter toepassen
- Doorloper/rode draad (1) Doorloper/rode draad-filter toepassen
- Groepsindeling (1) Groepsindeling-filter toepassen
- groepsvormend (1) groepsvormend-filter toepassen
- inleefspel (1) inleefspel-filter toepassen
- methodiek (1) methodiek-filter toepassen
- Themaspel (1) Themaspel-filter toepassen
- themaspelen (1) themaspelen-filter toepassen
Thema
- andere (8) andere-filter toepassen
- Teambuilding (2) Teambuilding-filter toepassen
- Indeling (1) Indeling-filter toepassen
- kinderrechten (1) kinderrechten-filter toepassen
- Kleine spelletjes (1) Kleine spelletjes-filter toepassen
- mensenrechten (1) mensenrechten-filter toepassen
- ploegvorming & groepsdynamica (1) ploegvorming & groepsdynamica-filter toepassen
- Psychisch welzijn (1) Psychisch welzijn-filter toepassen
- Rodedraadspel (1) Rodedraadspel-filter toepassen
- Solidariteit (1) Solidariteit-filter toepassen
Toegankelijkheid
18 resultaten gevonden.
Botten aan en gaan
Terrein:
12
tot
20 jaar
2 minuten
Het concept Botten aan en gaan, da’s het echte boerenleven verkennen. Daarom gaan we vandaag koeien melken! De groep wordt in 3 kleine teams van max. 6 personen verdeeld en moet tijd verdienen om de koe te melken. Het team dat de meeste melk...
Het uurwerk
10 minuten
Er worden twee ploegen gemaakt. Ploeg A staat in een kring en geeft de bal speler na speler door, terwijl de spelers van ploeg B zich aflossen bij het dribbelen met de bal om de kring. Ploeg A telt het aantal malen dat de bal is rondgegaan gedurende...
De heilige bot!
12
tot
16 jaar
10 minuten
1 groep
Uitleg: Elk lid krijgt een eigen heilige bot, deze moeten ze ten allen tijde meenemen net zoals hun sjaaltje! Dit wil zeggen zowel tijdens de activiteiten, maar ook op daguitstap, kamp, sportfeesten, …. Iemand een bot vergeten? Ai toch! Bedenk een...
Eén, twee, drie, tuimelo!
6
tot
99 jaar
10
tot
50 spelers
10 minuten
1 groep
Een variant op 1-2-3-piano. Een persoon draait zich met zijn gezicht naar de muur en roept 1-2-3-tuimelo! Op dat moment moeten de anderen zich vanop een bepaalde afstand naar voor bewegen door te tuimelen. Als de persoon aan de muur zich omdraait,...
Zieke koeien
14
tot
30 jaar
10
tot
30 spelers
10 minuten
1 groep
Iedereen doet koeien na. Wat voorovergebogen staan en loeien. Dan worden er 3 tikkers aangeduid. De ene tikker heeft mond-en klauwzeer. Als hij loopt doen zijn voeten en daarom roept hij steeds ai ai i.p.v. te loeien. De tweede tikker heeft de...
Teasers over mensenrechten
Terrein:
12
tot
25 jaar
4
tot
30 spelers
5 minuten
Deze opwarmers zijn een ideaal opstapje naar diepgaande werkvormen rond mensenrechten. Ben je op zoek naar een korte, actieve werkvorm over mensenrechten om je jeugdwerkactiviteit te starten? Heb je zin om een activiteit rond mensenrechten te doen,...
Parachutistje
5
tot
80 jaar
1
tot
100 spelers
10 minuten
1 groep
Iedere speler staat zo'n anderhalve meter van elkaar, men heft de armen 90 graden op. De spelleider roept dat ze de motoren mogen opstarten van hun vliegtuigje, de spelers draaien allemaal toeren rond hun eigen as, de spelleider geeft het tempo aan...
Het eiland
6
tot
18 jaar
10
10 minuten
1 groep
Teken een cirkel op de grond (het eiland) waar alle kinderen net in passen. Laat iedereen achter elkaar om het eiland heen lopen. Op een gegeven moment roept iemand van de leiding ‘Haaien!!’, of iets dergelijks. De kinderen hebben dan 10 seconden om...
Help de paashaas!
6
tot
10 jaar
5
tot
20 spelers
2 minuten
1 groep
De paashaas heeft te weinig tijd om al zijn eitjes rond te brengen en vraagt de chiro om hulp. Ze moeten in het bos eitjes (of afdrukken van eitjes) zoeken die aan de bomen hangen of verstopt zitten in struiken. Als een ei gevonden wordt moet een...
Groepsindelers: zo deel jij jouw groepen in
6
tot
99 jaar
2
tot
99 spelers
5 minuten
Eentje voor de +16: steek alle gsm-nummers van de leden in een grote pot. Duid zoveel teamkapiteins aan als er groepjes nodig zijn en laat hen om beurten een gsm-nummer trekken uit de pot. Zij moeten deze dan bellen en zo worden de groepjes gevormd...