Zoeken

Moord op een teddybeer

12
tot
99 jaar
2
tot
99 spelers
5 minuten
Vraag al je +12- en/of +16-leden om een teddybeer die stuk mag mee op kamp te nemen. Tijdens het kamp krijgen de leden de opdracht om de knuffels van hun medeleden te vinden en te vermoorden, zonder dat iemand het ziet. Een vermoorde teddybeer moet...

Levend kwartet

Terrein: 
Thema's: 
6
tot
88 jaar
4
tot
99 spelers
10 minuten
4 groepen
Je bakent een vierkant af. In elke hoek bevindt zich een kamp. Je zorgt ervoor dat je van verschillende materialen vier stuks hebt. Iedere groep staat in één kamp. Na het startsignaal mag er telkens één lid van de groep naar een ander kamp lopen om...

De loate pakke de vroege

Terrein: 
Soort: 
Thema's: 
6
tot
99 jaar
8
tot
50 spelers
10 minuten
2 groepen
Twee ploegen bevinden zich elk aan de korte kant van een rechthoek (afgebakend terrein) en spelen een soort tikkertje. De eerste die op het plein komt, kan niemand pakken. De tweede kan de eerste pakken. Hoe later je op de plein komt, hoe meer...

Levend Lijk

Terrein: 
Soort: 
Thema's: 
12
tot
99 jaar
4
tot
10 spelers
10 minuten
2 groepen
Er worden twee ploegen gekozen, een terrein en een 'lijk'. Het lijk gaat in het midden van het terrein liggen en op het gegeven startsignaal moeten de twee ploegen om ter snelst het lijk naar hun kamp proberen te kijgen door te trekken, rollen,...

Blinde Man

Terrein: 
Soort: 
Thema's: 
6
tot
99 jaar
6
tot
99 spelers
10 minuten
2 groepen
De spelers worden in twee teams verdeeld. Elke groep mag 1 speler kiezen die ze blinddoeken. Dan gaan beide ploegen aan het uiteinde van een terrein staan. In het midden wordt een bal gelegd. Op het startsignaal mogen beide teams hun blindeman...

Teddyberen en slaapzakken

Terrein: 
Thema's: 
6
tot
12 jaar
4
tot
99 spelers
5 minuten
Neem een teddybeer mee op kamp en stop hem in een slaapzak van één van je leden. Nu begint het spel, want je kan de teddybeer maar beter niet in jouw slaapzak terugvinden. De leiding mag op sommige momenten vragen wie de knuffel heeft. Het lid dat...

Zoek Karla de Koe!

6
tot
9 jaar
10 minuten
1 groep
Uitleg: Bij het horen van een bepaald signaal bijvoorbeeld een koebel, mogen de leden beginnen zoeken naar de groepsmascotte Karla de Koe. Het lid dat deze als eerste vindt, mag deze dan meenemen naar huis en ervoor zorgen. De koe gaat ook mee op...

De heilige bot!

12
tot
16 jaar
10 minuten
1 groep
Uitleg: Elk lid krijgt een eigen heilige bot, deze moeten ze ten allen tijde meenemen net zoals hun sjaaltje! Dit wil zeggen zowel tijdens de activiteiten, maar ook op daguitstap, kamp, sportfeesten, …. Iemand een bot vergeten? Ai toch! Bedenk een...

Vul de botten!

Terrein: 
Soort: 
6
tot
9 jaar
5 minuten
1 groep
Uitleg: Elke keer dat een lid komt wordt er een bot gevuld met een beetje aarde, als de leden een vriendje/vriendinnetje meeneemt dan mag er een extra schepje in! Zet op de bot een paar strepen als afbakening en vanaf ze dat punt bereikt hebben...

Handje klap

Terrein: 
Soort: 
Thema's: 
6
tot
99 jaar
8
tot
99 spelers
10 minuten
2 groepen
De spelers vormen 2 teams die met een tussenruimte van ongeveer 20 meter tegenover elkaar gaan staan en steken elk hun hand uit. Een speler begint met het spel en loopt naar de overkant en tikt op de hand van 1 van de spelers van de tegenpartij en...

Pagina's