Zoeken
Duur
Aantal groepen
Intensiteit
Terrein
Soort
Thema
5 resultaten gevonden.
Paarden-tikkertje
6
tot
99 jaar
1
tot
99 spelers
60 minuten
1 groep
Aantal spelers: onbeperkt; Nodig: een bal. Ga per twee als paard en ruiter in een kring staan. De ruiters gooien elkaar nu een bal toe. Als een van de ruiters de bal laat vallen, springen alle ruiters van hun paard en proberen de paarden de ruiters...
De krater
6
tot
99 jaar
1
tot
99 spelers
60 minuten
1 groep
Maak in een tent of duister lokaal een maanlandschap. Talloze kraters, hopen maanstof en een echte sterrenhemel. - Stof vegen: Twee ploegen proberen met borstels zoveel mogelijk maanstof naar elkaars kant te vegen. - Schoenen poetsen: Met de vuile...
Verhalen vertellen
6
tot
99 jaar
1
tot
99 spelers
60 minuten
1 groep
Denk even na en je vindt allicht in de buurt wel één of andere plek waar je (spook)verhalen kan vertellen. Bij je grootmoeder op zolder, in de kelders van de school, onder de lindenboom in het park,... . Laat je inspireren door de omgeving en laat...
Te werk gaan met krijt
6
tot
9 jaar
5
60 minuten
1 groep
Zoek een pleintje waar je met krijt kan tekenen. Maak daarop een groot dorp met veel wegen, een ziekenhuis, de kerk, de school, het KLJ-lokaal, elk een eigen huis… De –9’ers kunnen mee tekenen. Als alles getekend is, kan het spelen beginnen. Er...
Rode Draadspel
Thema's:
16
tot
35 jaar
0
tot
100 spelers
60 minuten
0 groepen
Kennismaking en losmakertje Uno-spel Nationale raad. Iedereen loopt door elkaar met een uno kaart en wisselt die constant terwijl muziek speelt. Als de muziek stopt, dan zoek je iemand met dezelfde kaart als die van jou en je zet je even apart...