Zoeken
Duur
- (-) meer dan 90 min-filter verwijderen meer dan 90 min
Aantal groepen
Intensiteit
Soort
- bosspelen (4) bosspelen-filter toepassen
- andere (3) andere-filter toepassen
- groepsvormend (2) groepsvormend-filter toepassen
- pleinspelen (2) pleinspelen-filter toepassen
- avond- en nachtspelen (1) avond- en nachtspelen-filter toepassen
- knutselen (1) knutselen-filter toepassen
- themaspelen (1) themaspelen-filter toepassen
Thema
11 resultaten gevonden.
Zoek de knol
12
tot
16 jaar
6
tot
30 spelers
120 minuten
1 groep
In de groep zit één kind (dat wij op voorhand inlichten en zorgvuldig uitkiezen) dat de opdracht krijgt de spelletjes (=de opdrachten) indien mogelijk onopvallend te sabotteren. Voor elk gelukt spel krijgt de groep 15 snoepjes, voor elk mislukt spel...
cijferslot kraken
10
tot
999 jaar
6
tot
30 spelers
120 minuten
1 groep
De leden vertrekken met de fiets naar het bos. Daar krijgen ze leventjes, maar terwijl ze die leventjes krijgen, hangt een van de leiders de fietsen vast met een cijferslot. Daarna leg je uit aan je leden dat het er in het spel om draait om hun...
Het grote indianenspel
6
tot
12 jaar
8
tot
25 spelers
120 minuten
1 groep
Het grote indianenspel De speelclub krijgt een holle tak, waarin een brief zit. Deze brief komt van heel ver, van de indianen. Er staat in dat de speelclub vanaf nu allemaal hulpindianen zijn. Straks gaan we een echt indianenspel spelen, maar eerst...
Kolonisten van Catan
12
tot
30 jaar
15
tot
25 spelers
120 minuten
1 groep
Doel van het spel: zo veel mogelijk straten, dorpen en steden bouwen Spelverloop: De groep wordt in 5 groepen verdeeld. De groepen zijn: wei, rots, bos, veld en woestijn. Elke groep heeft zijn eigen grondstof. Wei heeft schaap/gras, rots heeft erts...
Een droom van een huis!
Soort:
Thema's:
8
tot
12 jaar
4
tot
15 spelers
120 minuten
1 groep
Inleiding De burgemeester van stad of gemeente X (dat kan een fictieve stad zijn of de stad waar jullie groep zich bevindt) wil in zijn stad mooie, nieuwe huizen plaatsen. Hij roept daarbij de hulp in van de kinderen. Zij mogen beslissen hoe de...
Vurig roofspel
12
tot
14 jaar
12
tot
50 spelers
120 minuten
1 groep
Doel: Werken aan groepsvorming. Het thema van Pinksteren in twee aan twee gesprekken uitdiepen. Proberen met zoveel mogelijk deelnemers in gesprek te gaan. Verloop: Inkleding: Iemand van de begeleiding is verkleed in heel vurige kleuren (bruin, geel...
The Black Knights
0
tot
10 jaar
6
tot
99 spelers
120 minuten
1 groep
Er zijn 2 (of meerdere) zwarte ridders (de leiding) die door het bos lopen. Dan hebben we de witte ridders, zij moeten de zwarte ridders van kant maken door middel van verfzwaarden. Het witte team krijgt een aantal levens en de leiding ook. Als één...
The social game
15
tot
99 jaar
8
tot
40 spelers
120 minuten
1 groep
Je begint met uit te leggen dat de koning en koningin uit Kakabouri (het land waarin zij leven) vermoord zijn. Nu staat het land in rep en roer want er is niemand meer die het kan besturen. De wijzen van het land beslissen om uit elke stand van het...
Deur van je huis
14
tot
16 jaar
8
tot
12 spelers
120 minuten
1 groep
Doel: · Stilstaan bij wie je bent en hoe open je bent · Nadenken over wie er bij je binnen mag · Stilstaan bij ‘de deur van je hart’ open zetten Verloop: · Link met de leerlingen die in het huis zitten, met de deuren gesloten. Wat maakt dat je deur...
Beinvloed door vooroordelen?
14
tot
16 jaar
8
tot
16 spelers
120 minuten
1 groep
Doel: Stilstaan bij het hebben van vooroordelen. Stilstaan bij hoe men keuzes maakt. Verloop: Stap1: Opwarmers Op de tafel ligt een pak spaghetti en een pak macaroni. Iedereen heeft een pen en papier. Ieder noteert voor zichzelf op hoeveel stuks...