Zoeken
Duur
- (-) meer dan 90 min-filter verwijderen meer dan 90 min
Aantal groepen
Intensiteit
Terrein
Soort
- bosspelen (5) bosspelen-filter toepassen
- andere (4) andere-filter toepassen
- groepsvormend (3) groepsvormend-filter toepassen
- kwissen en opdrachten (3) kwissen en opdrachten-filter toepassen
- themaspelen (3) themaspelen-filter toepassen
- avond- en nachtspelen (2) avond- en nachtspelen-filter toepassen
- pleinspelen (2) pleinspelen-filter toepassen
- bordspelen (1) bordspelen-filter toepassen
- communicatie (1) communicatie-filter toepassen
- competitieopdrachten (1) competitieopdrachten-filter toepassen
- estafettes (1) estafettes-filter toepassen
- evaluatiespel (1) evaluatiespel-filter toepassen
- knutselen (1) knutselen-filter toepassen
- Teambuilding (1) Teambuilding-filter toepassen
Thema
- andere (15) andere-filter toepassen
- fantasie (2) fantasie-filter toepassen
- geloof (2) geloof-filter toepassen
- milieu (2) milieu-filter toepassen
- armoede (1) armoede-filter toepassen
- communicatie (1) communicatie-filter toepassen
- diversiteit (1) diversiteit-filter toepassen
- economie (1) economie-filter toepassen
- evaluatie (1) evaluatie-filter toepassen
- Levende computerspelletjes (1) Levende computerspelletjes-filter toepassen
- ploegevaluatie (1) ploegevaluatie-filter toepassen
- romeinen geschiedenis (1) romeinen geschiedenis-filter toepassen
- Teambuilding (1) Teambuilding-filter toepassen
- Teamspel teambuilding (1) Teamspel teambuilding-filter toepassen
24 resultaten gevonden.
Zoek de knol
12
tot
16 jaar
6
tot
30 spelers
120 minuten
1 groep
In de groep zit één kind (dat wij op voorhand inlichten en zorgvuldig uitkiezen) dat de opdracht krijgt de spelletjes (=de opdrachten) indien mogelijk onopvallend te sabotteren. Voor elk gelukt spel krijgt de groep 15 snoepjes, voor elk mislukt spel...
cijferslot kraken
10
tot
999 jaar
6
tot
30 spelers
120 minuten
1 groep
De leden vertrekken met de fiets naar het bos. Daar krijgen ze leventjes, maar terwijl ze die leventjes krijgen, hangt een van de leiders de fietsen vast met een cijferslot. Daarna leg je uit aan je leden dat het er in het spel om draait om hun...
Het grote indianenspel
6
tot
12 jaar
8
tot
25 spelers
120 minuten
1 groep
Het grote indianenspel De speelclub krijgt een holle tak, waarin een brief zit. Deze brief komt van heel ver, van de indianen. Er staat in dat de speelclub vanaf nu allemaal hulpindianen zijn. Straks gaan we een echt indianenspel spelen, maar eerst...
Kolonisten van Catan
12
tot
30 jaar
15
tot
25 spelers
120 minuten
1 groep
Doel van het spel: zo veel mogelijk straten, dorpen en steden bouwen Spelverloop: De groep wordt in 5 groepen verdeeld. De groepen zijn: wei, rots, bos, veld en woestijn. Elke groep heeft zijn eigen grondstof. Wei heeft schaap/gras, rots heeft erts...
KLJ Nevele: Asterix en Obelixspel
6
tot
16 jaar
8
tot
100 spelers
180 minuten
1 groep
Concept/inkleding: Themaspel – Bouw je romeins imperium Concrete invulling: Door opdrachten te doen verdienen ze een kaartje. Meerdere kaartjes kunnen opgewisseld worden om naar een ander kaartje om meer munten te verdienen. • Speer + helm + schild...
Een droom van een huis!
Soort:
Thema's:
8
tot
12 jaar
4
tot
15 spelers
120 minuten
1 groep
Inleiding De burgemeester van stad of gemeente X (dat kan een fictieve stad zijn of de stad waar jullie groep zich bevindt) wil in zijn stad mooie, nieuwe huizen plaatsen. Hij roept daarbij de hulp in van de kinderen. Zij mogen beslissen hoe de...
Vurig roofspel
12
tot
14 jaar
12
tot
50 spelers
120 minuten
1 groep
Doel: Werken aan groepsvorming. Het thema van Pinksteren in twee aan twee gesprekken uitdiepen. Proberen met zoveel mogelijk deelnemers in gesprek te gaan. Verloop: Inkleding: Iemand van de begeleiding is verkleed in heel vurige kleuren (bruin, geel...
Pacman
Thema's:
6
120 minuten
1 groep
Spelregels, doel van het spel Zoveel mogelijk andere kindjes pakken (tikken) of andere voorwerpen pakken (zoeken). Groepsindeling In één groep Speluitleg 1. Pik de plek van Pacman : Hoepels in een kring leggen. Er zijn evenveel hoepels als leden...
The Black Knights
0
tot
10 jaar
6
tot
99 spelers
120 minuten
1 groep
Er zijn 2 (of meerdere) zwarte ridders (de leiding) die door het bos lopen. Dan hebben we de witte ridders, zij moeten de zwarte ridders van kant maken door middel van verfzwaarden. Het witte team krijgt een aantal levens en de leiding ook. Als één...
The social game
15
tot
99 jaar
8
tot
40 spelers
120 minuten
1 groep
Je begint met uit te leggen dat de koning en koningin uit Kakabouri (het land waarin zij leven) vermoord zijn. Nu staat het land in rep en roer want er is niemand meer die het kan besturen. De wijzen van het land beslissen om uit elke stand van het...