Zoeken
Aantal groepen
Intensiteit
Soort
- bosspelen (2) bosspelen-filter toepassen
- themaspelen (2) themaspelen-filter toepassen
- andere (1) andere-filter toepassen
- avond- en nachtspelen (1) avond- en nachtspelen-filter toepassen
- groepsvormend (1) groepsvormend-filter toepassen
- nugames (1) nugames-filter toepassen
- pleinspelen (1) pleinspelen-filter toepassen
- pleinspelen en themaspelen (1) pleinspelen en themaspelen-filter toepassen
- Talentenjacht (1) Talentenjacht-filter toepassen
- waterspelen (1) waterspelen-filter toepassen
Thema
12 resultaten gevonden.
GSM-games
12
tot
99 jaar
4
tot
25 spelers
120 minuten
2 groepen
Vaak al jarenlang een doorn in het oog van menig leiding: de gsm. Ofwel meteen afgeven bij het begin van de activiteit, ofwel ronduit niet welkom. Dat zetten we nu even aan de kant. Deze keer zetten we de gsm eens centraal. Geen gsm-honkbal, maar...
Wasdraadspel
6
tot
18 jaar
8
tot
30 spelers
120 minuten
2 groepen
Aan een touw hangen verschillende plaatjes. Op die plaatjes hangen kaartjes met daarop ofwel een smiley, ofwel een voorwerp, ofwel een foto. Er zijn 2 soorten smiley's: de ene soort staan voor opdrachten, de andere voor raadsels. Wanneer ze een...
Op zoek naar de Heilige Geest
12
tot
14 jaar
8
tot
50 spelers
120 minuten
2 groepen
Doel: Door samen te spelen, groep vormen. Verloop: De groep wordt verdeeld in groepjes van 4 personen. In het bos hangen 15 genummerde enveloppen verspreid. Daarin zitten opdrachten die de groep moet uitvoeren. Elke groep moet bij een ander...
Het zeemeerminnenvirus
6
tot
13 jaar
10
tot
30 spelers
120 minuten
2 groepen
Grote ramp in Atlantis: de zeemeerminnen, zeemeermannen en alle andere waterdieren werden vannacht besmet met het zwartebollenvirus. Koning Triton gaat met zijn volk op zoek naar Medusa, zij kan vast wel een medicijn voor hen samenstellen. Maar...
Groenendag
10
tot
12 jaar
12
tot
40 spelers
120 minuten
2 groepen
Verhaal: Sjoepap is ziek. hij is besmet met het Kwikolandium-virus. Om hem te genezen bestaat er een speciaal medicijn dat de Kwiks moeten verdienen. Kwiks worden verdeeld in 2 groepen. Ze nemen het tegen elkaar op; en telkens ze de winnaar zijn van...
Rebelgica spelnamiddag
8
tot
18 jaar
20
tot
99 spelers
180 minuten
2 groepen
De rebellen uit Rebelgica worden onderdrukt door koning Hendrik de Brave en zijn koningin. Door hun schrikbewind gebeurt er niets opwindends meer in het land. Maar de rebellen worden het saaie leventje beu en besluiten Koning Hendrik de Brave van de...
Goudkoorts op Mazzelranch
8
tot
11 jaar
6
tot
30 spelers
120 minuten
2 groepen
De oude cowboy Wild Woody is gestorven. In zijn testament staat dat zijn neefje Mazzel al het goud krijgt dat zich in zijn goudmijn bevindt, maar Mazzel kan dat onmogelijk alleen uit die mijn halen. Hij vraagt de speelclub om hulp. De leiding is...
Verscheidenheid ontdekken
14
tot
18 jaar
10
tot
25 spelers
120 minuten
2 groepen
Doel: De deelnemers in staat stellen om te bepalen welke invloed andere culturen hebben op de eigen samenleving en welke bijdrage zij zelf leveren. De invloeden positief evalueren. Verloop: Maak deelgroepjes van maximum 6 deelnemers per groepje...
Red Flamm en Spetter!
12
tot
14 jaar
4
tot
30 spelers
120 minuten
2 groepen
De titocommissie verstuurde in 2010 een kant-en-klaar spel naar alle titoleiding. Hieronder kan je het spel nog eens lezen. Meer info nodig? mail naar tito@chiro.be ! Help! Titograd werd gebombardeerd door de S.C.T.S (Slechte Catastrofale...
Onbewoond eiland
10
tot
12 jaar
20
180 minuten
2 groepen
DOEL : Het is de bedoeling dat de teams zo veel mogelijk geld verzamelen om de boot te kunnen kopen om van het onbewoond eiland te geraken. Speluitleg Verhalend kader Personages: kapitein + drie reizigers Script: Kapitein: Oh wat een zalig weertje...