Zoeken
Duur
- (-) 0 tot 15 min-filter verwijderen 0 tot 15 min
Aantal groepen
Intensiteit
Soort
9 resultaten gevonden.
Kloefkappen
10
tot
100 jaar
2
tot
100 spelers
0 minuten
1 groep
DUS : Je neemt nen kloef ( boomstronk ). Iedere deelnemer heeft een nagel ( liefst een lange stevingen ) de nagels worden een klein beetje ingeklopt allen even hoog. Het spel kan beginnen : je draait de hamer, de speler waarbij de steel terechtkomt...
Hoor je plaats
6
tot
25 jaar
5
tot
99 spelers
5 minuten
1 groep
Eén lid gaat even afgezonderd staan. Ondertussen kiest de ploeg in overleg een plaats (vb. de keuken). Het lid mag terugkomen en proberen te raden waar hij / zij zich bevindt a.h.v de geluiden die de anderen maken. Variaties enkele voorbeelden...
Worstjes
6
tot
60 jaar
5
tot
15 spelers
5 minuten
1 groep
De gekste zinnen en je mag niet lachen! Ideaal om even nieuwe energie op te laden. Je gaat met z'n allen in een cirkel staan. Eén iemand zet zich in het midden . De mensen in de cirkel mogen elk om de beurt een vraag stellen aan de middelste persoon...
Ring aan koord
6
tot
99 jaar
5
tot
99 spelers
0 minuten
1 groep
Iedereen neemt een stoel en gaat in een cirkel zitten. Neem nu het touw en steek de ring erdoor. Knoop de uiteinden aan elkaar. Het touw moet even groot zijn dan de cirkel. Neem nu allemaal het touw met beide handen vast. Één iemand gaat in het...
Zwarte magie
6
tot
15 jaar
6
tot
25 spelers
10 minuten
1 groep
De groep zet zich in een kring. 2 personen zijn zeker op de hoogte zijn van het spel, de rest is 'onwetend' en krijgt de opdracht te achterhalen wat de zwarte magie inhoudt. 1 persoon verwijdert zich even uit de kring. De rest van de groep duidt een...
Allemaal beestjes
14
tot
94 jaar
2
tot
20 spelers
12 minuten
1 groep
Per twee of drie personen sjor je wissen aan elkaar. Prik ze in de grond zodat ze kunnen rechtstaan. Bedoeling is dat je zo skeletten van (onbestaande) dieren maakt. Geïmproviseerde mandenvlechttechnieken kunnen uiteraard ook aangewend worden. Een...
Boswachter
7
tot
99 jaar
6
tot
25 spelers
0 minuten
1 groep
1 iemand is de boswachter en wacht even buiten het lokaal, de rest van de kinderen krijgen van de leiding een nummer ( 1,2,3,4,5,6,7...) De kinderen verstoppen hun dan ergens in het lokaal en het lokaal wordt donker gemaakt. De leiding laat de...
muis-vogel-kat-hond
6
tot
50 jaar
8
tot
99 spelers
0 minuten
1 groep
We hebben een hond, een kat, een vogel en een muis. De muis kan enkel getikt worden en de hond kan enkel tikken. Het zit zo. Vogel kan muis pakken. Kat kan vogel en muis pakken. De hond kan alledrie pakken. Als een getikt wordt, draaien de rollen om...
(Aspi)sekteke-introavond kamp
0
tot
14 jaar
2
tot
99 spelers
0 minuten
1 groep
1. Intrede in de Aspi-sekte - Aspi's komen 1 voor 1 binnen (de andere aspi's wachten in de tent) - Als een aspi binnenkomt moet hij / zij het wachtwoord (het wachtwoord) van de oranje sekte raden. Als ze het raden d.m.v. vragen stellen, mogen ze...