Zoeken

Ik kies, jij kiest, wij kiezen, wij hebben goed ge

Terrein: 
Soort: 
Thema's: 
16
tot
99 jaar
1
tot
99 spelers
300 minuten
3 groepen
Met deze activiteit willen we onze leden aanzetten om na te denken en te discussiëren over de figuur van de toekomstige schepen van Jeugd.Op deze manier wordt ook de aandacht gevestigd op de verkiezingen en op de verwachtingen van jongeren en de...

Ontspannende Kwis

16
tot
99 jaar
5
tot
25 spelers
90 minuten
1 groep
Zie bijlage

Gele linten

Terrein: 
Soort: 
Thema's: 
12
tot
25 jaar
6
tot
25 spelers
30 minuten
1 groep
Iedereen van de groep gaat in een kring zitten. Jij vertelt het volgende verhaal : Er is een man die al jaren in de gevangenis zit. Vlak voor hij naar huis mag, schrijft hij een brief aan zijn vrouw. Hij zegt dat hij zal aankomen in hun dorp met een...

Verhalen aan het kampvuur

Terrein: 
Soort: 
Thema's: 
14
tot
99 jaar
5
tot
15 spelers
1 minuten
1 groep
In de beschutte plaats waar jullie samenzitten, moet er, volgens een oud gebruik altijd een vuurtje branden als er mensen aanwezig zijn. Sprokkel daarom eerst wat hout en maak een klein kampvuurtje. Maak er ook wat soep of warme chocomelk op klaar...

Wie is het?

Soort: 
Thema's: 
14
tot
16 jaar
5
tot
20 spelers
45 minuten
1 groep
Creëer een rustige, gemoedelijke sfeer. Iedereen zit samen bij elkaar in een kring. Elke schrijft een kenmerk op een papiertje, één waarvan je denkt dat die jou typeert. (Let wel dat je handschrift je niet verraadt) Alle papiertjes worden nu samen...

(Aspi)sekteke-introavond kamp

Terrein: 
Soort: 
Thema's: 
0
tot
14 jaar
2
tot
99 spelers
0 minuten
1 groep
1. Intrede in de Aspi-sekte - Aspi's komen 1 voor 1 binnen (de andere aspi's wachten in de tent) - Als een aspi binnenkomt moet hij / zij het wachtwoord (het wachtwoord) van de oranje sekte raden. Als ze het raden d.m.v. vragen stellen, mogen ze...

Uitsluiting

8
tot
10 jaar
4
tot
12 spelers
15 minuten
1 groep
Je stuurt alle speelclubbers eventjes het lokaal uit met een leid(st)er. Als de speelclubbers weer binnenkomen, ligt er in het midden van het lokaal een mand met theelichtjes of kaarsjes. Je zegt hen dat ze een kaarsje mogen nemen en dan gaan zitten...

De gereedschapskist

12
tot
18 jaar
10
tot
15 spelers
45 minuten
1 groep
De gereedschapskist is een interactieve werkvorm waarmee je inzoomt op de campagne ‘Werk armoede weg’ van Welzijnszorg. Spelers ontdekken dat mensen in armoede niet makkelijk aan een droomjob geraken: op verschillende vlakken zijn er hindernissen...

de aspiklas

16
tot
99 jaar
4
tot
16 spelers
120 minuten
2 groepen
Verplichte leerstof Stel 4 vragen uit specifieke studierichtingen. Iedereen krijgt 1 vraag. Woordenschat Maak een lijst met begrippen in een aangegeven thema. Eén persoon leest de lijst en mag de begrippen omschrijven met 1 woord. De andere persoon...

Wie wordt miss chiro?

6
tot
18 jaar
4
tot
99 spelers
165 minuten
1 groep
Iedereen wil miss Chiro worden! Elk lid moet dus geld verdienen om zo kleding en attributen te kopen. Met elke winnende opdracht krijgen ze geld. De meeste opdrachten zijn in groep maar wissel de groepen af zodat je niet hetzelfde eindbedrag hebt...

Pagina's