Zoeken

Kanske voor het onderwijs

Terrein: 
Soort: 
12
tot
18 jaar
6
tot
30 spelers
100 minuten
Dromen over een toekomst zonder armoede?! * Kanske is Zweeds voor ‘misschien’ Iedereen vraagt zich weleens af wat de toekomst brengt. Iedereen wil kunnen dromen over een gelukkige toekomst. Maar in ons land leeft een op de zeven mensen in armoede...

Het web-effect

Terrein: 
Soort: 
14
tot
18 jaar
6
tot
30 spelers
50 minuten
Speelse methodieken voor de tweede graad van het secundair onderwijs Het web-effect bestaat uit twee methodieken om inzicht te krijgen in de complexiteit van het armoedeweb. De leerlingen komen op een speelse manier in contact met verschillende...

(Ik zit) op koers: voor het onderwijs of kleine groepen

Soort: 
12
tot
18 jaar
4
tot
30 spelers
50 minuten
Speelse methodieken voor de eerste graad van het secundair onderwijs of kleine groepen (Ik zit) op koers bestaat uit twee methodieken om inzicht te krijgen in de problematiek van te kleine inkomens en de complexiteit van het armoedeweb. De...

Plan B's

Terrein: 
18
tot
30 jaar
4
tot
18 spelers
90 minuten
Tijdens het spel 'Plan B's' maakt leiding kennis met 7 B's van toegankelijkheid . De leiding wordt verdeeld in verschillende Chirogroepen. Ze moeten proberen financieel gezond te blijven, zorgen dat ze hun Chirogroep verder uitbouwen en de juiste...

DROOM (van een) HUIS

12
tot
18 jaar
6
tot
12 spelers
140 minuten
4 groepen
Niet iedereen krijgt dezelfde start in het leven. In dit spel krijgen ongelijk verdeelde ploegen een ongelijke start in de worsteling om hun droomhuis te bezitten. Sommigen leven van een uitkering, anderen hebben een goed loon. De ene ploeg krijgt...

Wie ben ik?

6
tot
99 jaar
5
tot
50 spelers
10 minuten
1 groep
Iedereen staat samen in één groep. Je stelt vragen waar de deelnemers met 'ja' of 'nee' op moeten antwoorden. Kies bijvoorbeeld voor vragen waar een zekere culturele inhoud in zit. Voorbeeldvragen: Doe jij je schoenen uit in huis? Eet jij thuis...