Zoeken
Duur
Intensiteit
Terrein
Soort
- (-) avond- en nachtspelen-filter verwijderen avond- en nachtspelen
Thema
Toegankelijkheid
10 resultaten gevonden.
New York is burning
16
tot
99 jaar
4
tot
20 spelers
180 minuten
2 groepen
Eventjes inleven... 9/11, Osama & co leggen het bekendste stukje van New York plat. Heel Amerika (en zeker Bush) kunnen hier niet mee lachen. New York is eigenlijk nog maar het begin want de terreurfreak heeft nog meer wereldsteden op zijn...
Sluipspel
14
tot
35 jaar
9
tot
30 spelers
90 minuten
2 groepen
Voorbereiding · Weet hoeveel ruimtes/ posten er te maken zijn op het terrein (berging, lokaal, slaapruimte, garage, boomhut….?) · Groepsmateriaal voorzien · Zaklamp per pakker. De activiteit Speel het spel volledig in het donker (dus bij voorkeur 's...
Museumroof
9
tot
16 jaar
3
tot
10 spelers
30 minuten
1 groep
Het lokaal wordt omgetoverd in een museum. In elk lokaal staat centraal een kostelijk museumstuk (een koffertje, een oud beeldje dat je nog hebt liggen,.....) Op de achtergrond staat klassieke muziek op. In elk lokaal wordt een raam opengezet. Er...
de gong
0
tot
14 jaar
10
tot
99 spelers
0 minuten
2 groepen
Je hebt een rechthoekig stuk donker bos nodig dat redelijk dicht is en min of meer afgelijnd. Elke ploeg heeft een gong (bv. een groot deksel van een kookpot) en moet die ergens op zijn helft van het bos met touwen tussen 2 bomen hangen. Elke ploeg...
Moordenaar en detective by night
0
tot
14 jaar
7
tot
99 spelers
30 minuten
1 groep
Moordenaar en detective by night: 1. rode draad; het gewone moordenaar en detective spel maar dit wordt enkel gespeel wanneer het voldoende donker is. 2. doel van het spel: Je moet zoveel mogelijk punten proberen te scoren 3. tijdens het spel moet...
Museumroof
6
tot
12 jaar
5
tot
20 spelers
60 minuten
2 groepen
De lokalen worden omgetoverd tot een museum. In elk lokaal staan enkele kostbare kunstwerken die beveiligd zijn door bewakers, nl. de leiding. De kapoenen krijgen een rondleiding door het museum en krijgen bij elk kunstwerk een beetje uitleg. Het...
Het zeemeerminnenvirus
6
tot
13 jaar
10
tot
30 spelers
120 minuten
2 groepen
Grote ramp in Atlantis: de zeemeerminnen, zeemeermannen en alle andere waterdieren werden vannacht besmet met het zwartebollenvirus. Koning Triton gaat met zijn volk op zoek naar Medusa, zij kan vast wel een medicijn voor hen samenstellen. Maar...
de cipiers
12
tot
16 jaar
3
tot
20 spelers
0 minuten
1 groep
Nachtspel: Een gevangene is ontsnapt uit de gevangenis. (Lies) Ze heeft een cipier overmeesterd en dreigt hem te vermoorden als de overige cipiers (tito's) zijn eisen niet volbrengen. Er hangen wijzers aan de stok om te weten naar waar ze moeten!...
Jack The Ripper
12
tot
18 jaar
5
tot
60 spelers
120 minuten
1 groep
Algemeen verloop Het spel is een nachtelijke tocht in het 19e eeuwse Londen. In deze periode werd de stad geteisterd door de seriemoordenaar en verkrachter Jack the Ripper. De verschillende groepjes (6) maken elk apart een tocht langs verdachten en...
De vier oerelementen
16
tot
35 jaar
5
tot
30 spelers
60 minuten
3 groepen
SPELVOORBEREIDING Inkleding: De groep wordt in families of stammen ingedeeld. Je kan dit bijvoorbeeld doen door de groepen een verschillend symbool te geven: een moedergodinnetje (misschien heeft iemand wel zo’n beeldje thuis of anders is het snel...
