Zoeken
Duur
Intensiteit
Soort
- andere (14) andere-filter toepassen
- themaspelen (8) themaspelen-filter toepassen
- bosspelen (3) bosspelen-filter toepassen
- groepsvormend (3) groepsvormend-filter toepassen
- dorpsspelen (2) dorpsspelen-filter toepassen
- kennismakingsspelen (2) kennismakingsspelen-filter toepassen
- kwissen en opdrachten (2) kwissen en opdrachten-filter toepassen
- avond- en nachtspelen (1) avond- en nachtspelen-filter toepassen
- balspelen (1) balspelen-filter toepassen
- binnenspelen (1) binnenspelen-filter toepassen
- expressie (1) expressie-filter toepassen
- kringspelen (1) kringspelen-filter toepassen
- muziekspel (1) muziekspel-filter toepassen
- pleinspelen (1) pleinspelen-filter toepassen
- stadsspelen (1) stadsspelen-filter toepassen
Thema
35 resultaten gevonden.
fluittocht
6
tot
70 jaar
6
tot
24 spelers
0 minuten
2 groepen
De ene groep vertrekt en even later ook de andere. De eerste groep gaat zich ergens verstoppen (niet te ver), en aan de hand van het fluitje van de leiding moet je elkaar vinden: de ene groep die moet zoeken fluit en de andere groep moet terug...
Op zoek naar de Heilige Geest
12
tot
14 jaar
8
tot
50 spelers
120 minuten
2 groepen
Doel: Door samen te spelen, groep vormen. Verloop: De groep wordt verdeeld in groepjes van 4 personen. In het bos hangen 15 genummerde enveloppen verspreid. Daarin zitten opdrachten die de groep moet uitvoeren. Elke groep moet bij een ander...
Doe-het-zelvers
0
tot
14 jaar
2
tot
99 spelers
0 minuten
2 groepen
DOE-HET-ZELVERS Doel van het spel : de leden slagen erin om een reeks leuke, uitdagende opdrachten voor te schotelen aan hun medeleden. Werkwijze : - 2 groepen + jury (leiding) - 2-delig spel : 1. tijd om de opdrachten samen te verzinnen (als de...
Alleen is maar alleen
8
tot
20 jaar
6
tot
20 spelers
0 minuten
1 groep
Iedereen begint alleen. Eerst zijn er gewone opdrachtjes, waar er één winnaar is. Degene die wint mag iemand kiezen die dan samen met u een groepje vormt. Zo gaan we telkens door tot er niemand meer alleen is. Dus dan zijn er een paar groepjes. De...
Tikkertje rond de ...
6
tot
99 jaar
4
tot
100 spelers
15 minuten
1 groep
Je zoekt een gebouw waar je volledig rond kan gaan. Iedereen vertrekt op 1 plaats. De tikker gaat langs links om het gebouw en de rest van de groep gaat langs rechts rond het gebouw. De beiden (tikker en groep) mogen enkel vooruit gaan. Wanneer ze...
Titosoldaten in looppas
12
tot
18 jaar
8
tot
99 spelers
90 minuten
2 groepen
Intro De tito’s komen binnen door onder een tafel door te kruipen, ze worden groen en rood geverfd (2 duidelijke groepen) en in rijen geplaatst. “Zo, dan gaan we nu eens de aanwezigheden controleren. Gelieve, wanneer ik uw naam noem, luid en...
Zwoai Zwoai
1
tot
2 147 483 647 jaar
4
tot
15 spelers
0 minuten
1 groep
Het spel is héél eenvoudig ! Een iemand van de groep telt tot 100, de rest van de groep verstopt zich over het ganse terrein. Diegene die tot 100 telde geven we de naam MAX. Als MAX iemand gevonden heeft, moet diegene die gevonden is achter MAX...
Improvisatiespel
10
tot
99 jaar
4
tot
20 spelers
0 minuten
1 groep
Doel: Het is niet de bedoeling dat de groep meteen gaat improviseren. Dit moet je opbouwen door de volgende spelletjes te doen. 1 De kreet: * basishouding (voeten uit elkaar en door de knieën gaan) * ichi-wa (rechter voet vooruit zetten en hard) *...
TAMP-spelen
0
tot
15 jaar
2
tot
99 spelers
0 minuten
1 groep
TAMP staat voor Terrein - Actie - Materiaal - Ploeg. Op voorhand worden er kaartjes gemaakt met voor elk onderdeel verschillende mogelijkheden. Voorbeelden: Terrein: op het plein; in het lokaal; hoog, in een verduisterde ruimte; op iets zacht; in...
Vurig roofspel
12
tot
14 jaar
12
tot
50 spelers
120 minuten
1 groep
Doel: Werken aan groepsvorming. Het thema van Pinksteren in twee aan twee gesprekken uitdiepen. Proberen met zoveel mogelijk deelnemers in gesprek te gaan. Verloop: Inkleding: Iemand van de begeleiding is verkleed in heel vurige kleuren (bruin, geel...
Pagina's
- 1
- 2
- 3
- 4
- volgende ›
- laatste »