Zoeken

Tijdslijn fuif/concert

18
2
tot
10 spelers
15 minuten
Samenvatting: De deelnemers kunnen een goede tijdsindeling maken voor het organiseren van een fuif of ander muzikaal evenement, gaande van de voorbereiding tot de evaluatie. Zij kunnen taken en opdrachten benoemen en in een juiste volgorde plaatsen...

Lucifers in klei (in open lucht)

18
5
tot
20 spelers
30 minuten
Per item dat geëvalueerd wordt, krijgt iedere persoon 3 lucifers 1 lucifer = slecht 2 lucifers = goed 3 lucifers = bangelijk De lucifers worden in een rechte, vlak tegen elkaar, in de klei gezet. Als alle blokken geëvalueerd zijn en alle lucifers op...

KEERNEKEERWERE

14
tot
16 jaar
15
tot
30 spelers
180 minuten
Keer zo snel mogelijk terug naar de startplek, maar niet zonder onderweg de opdrachten te doen. VERLOOP Leg uit dat de jongeren samen met een begeleider naar een plaats zullen gaan en dat daar de uitdaging start. Ze moeten zo snel mogelijk proberen...

SUPER-MAN/WOMAN

12
tot
16 jaar
3
tot
50 spelers
180 minuten
Jongeren de kans geven hun talenten of interesses te delen met de rest van de groep op een creatieve manier. VERLOOP Verdeel de jongeren in groepjes van 2, 3 of 4 personen. Laat ze even brainstormen over hun interesses en talenten. Geef elke groep...

MOVIE NIGHT

180 minuten
VERLOOP Organiseer een filmavond -of middag gekoppeld aan bijvoorbeeld een receptie en nabespreking met een hapje en drankje. Leuke humoristisch films die een link hebben met het thema welbevinden zijn hiervoor interessant! Voor inspiratie kan je...

Fanta Morgana

12
tot
99 jaar
5
tot
50 spelers
120 minuten
Speluitleg Inleiding We spelen Fata Morgana met de +12-leden. In Fata Morgana ( https://www.youtube.com/watch?v=cKV09Zq94pI ) is het de bedoeling dat elk dorp/elke stad zo veel mogelijk sterren verzameld. De sterren kunnen verzameld worden door...

VERTROUWENSSPELEN (TEAMBUILDING)

12
tot
16 jaar
10
tot
40 spelers
180 minuten
Spelen die het vertrouwen in elkaar vergroten. VERLOOP Kruiwagenrace De jongeren zetten zich in groepjes per twee. Per groepje plaatst één jongere plaatst zich in een kruiwagen, de tweede zal de kruiwagen voortduwen. Een parcours wordt afgelegd...

Onbewoond eiland

10
tot
12 jaar
20
180 minuten
2 groepen
DOEL : Het is de bedoeling dat de teams zo veel mogelijk geld verzamelen om de boot te kunnen kopen om van het onbewoond eiland te geraken. Speluitleg Verhalend kader Personages: kapitein + drie reizigers Script: Kapitein: Oh wat een zalig weertje...

Jenga

6
tot
99 jaar
10
tot
40 spelers
120 minuten
2 groepen
We spelen Jenga! Op elk Jenga-blokje staat een typisch KSA-spel of leuke opdracht! We spelen in 2 teams. Bij een kleinere groep kan dit natuurlijk ook in één team. Het team dat de toren als eerst laat vallen, verliest. Als een team de toren laat...