Zoeken

De 7 werken van barmhartigheid doorheen Gent

Terrein: 
Thema's: 
12
tot
14 jaar
4
tot
60 spelers
120 minuten
1 groep
Link met het thema “Ten Voeten uit” daagt ons uit om dienstbaar te zijn naar onze medemens, naar de ander, naar de zwakkere in onze samenleving. Wat kan voor ons christenen een betere leidraad hiervoor zijn dan de 7 werken van barmhartigheid? Doelen...

The Da Vindik Code

Terrein: 
Thema's: 
12
tot
14 jaar
6
tot
15 spelers
120 minuten
3 groepen
Doel: Doorheen verschillende opdrachten stilstaan bij het Pinksterverhaal. Verloop: Het beroemde schilderij ‘Pfingsten’ is uit de St. Martinuskerk in Aalst ontvreemd. Net zoals vele schattenjagers gaan nu ook de jongeren op zoek naar het schilderij...

I'm a superstar

Terrein: 
Soort: 
Thema's: 
16
tot
25 jaar
6
tot
30 spelers
120 minuten
1 groep
Doel: stilstaan bij naar wie je opkijkt, wie jou voorbeelden zijn, en waarin je zelf ‘schittert’, iedereen schittert Verloop: 1. Individuele voorbereiding + gesprek in (klein) groep: · Wie zijn jou sterren? Welke mensen staan voor jou in het licht/...

Mijn Engel

Terrein: 
Soort: 
Thema's: 
16
tot
18 jaar
6
tot
14 spelers
160 minuten
1 groep
Link met thema: Spreekt God me aan via engelen? “Jakob worstelt met iemand (een man, een engel, een bode van God?) voor het oversteken van de rivier” Doel: - Via verschillende methodieken ervaren wat een ‘engel’ voor je kan betekenen. - Zelf ervaren...

Ganzenbord

Terrein: 
Soort: 
Thema's: 
12
tot
16 jaar
8
tot
20 spelers
120 minuten
5 groepen
Doel Al spelend werken jongeren rond het thema ‘Kom en zie’. Wie haalt het eerst de eindmeet? Wie vormt het meest aantal woorden? Verloop Je maakt het stil in de groep en leest het bijbelverhaal Joh. 1, 35-42. Eén reeks van de vragen zal hiermee...

Ik geloof... Ik geloof niet

Terrein: 
Soort: 
Thema's: 
14
tot
16 jaar
6
tot
20 spelers
120 minuten
1 groep
Doel Jongeren leren stilstaan bij hun mening over geloof-bijgeloof-wetenschap Jongeren leren andere mening te aanvaarden Jongeren leren mensen met andere opvattingen in hun waarde te laten. Verloop 1. De jongeren moeten een aantal begrippen...