Zoeken
Duur
Aantal groepen
Intensiteit
Terrein
Soort
- andere (5) andere-filter toepassen
- pleinspelen (5) pleinspelen-filter toepassen
- methodiek (2) methodiek-filter toepassen
- 2 teams (1) 2 teams-filter toepassen
- balspel (1) balspel-filter toepassen
- balspelen (1) balspelen-filter toepassen
- bosspelen (1) bosspelen-filter toepassen
- denkspel (1) denkspel-filter toepassen
- estafettes (1) estafettes-filter toepassen
- hevig spel (1) hevig spel-filter toepassen
- kennismakingsspelen (1) kennismakingsspelen-filter toepassen
- Rodedraadspel (1) Rodedraadspel-filter toepassen
- Teambuilding (1) Teambuilding-filter toepassen
- waterspelen (1) waterspelen-filter toepassen
Thema
- andere (13) andere-filter toepassen
- armoede (2) armoede-filter toepassen
- kennismaking (2) kennismaking-filter toepassen
- disney (1) disney-filter toepassen
- economie (1) economie-filter toepassen
- evaluatie (1) evaluatie-filter toepassen
- fantasie (1) fantasie-filter toepassen
- gevoelens (1) gevoelens-filter toepassen
- globalisering (1) globalisering-filter toepassen
- kennismakingsspel (1) kennismakingsspel-filter toepassen
- kringspelen (1) kringspelen-filter toepassen
- Mysterie (1) Mysterie-filter toepassen
- noord - zuid (1) noord - zuid-filter toepassen
- Op congé met KLJ (1) Op congé met KLJ-filter toepassen
- plant een vlag (1) plant een vlag-filter toepassen
- Teambuilding (1) Teambuilding-filter toepassen
- voedselveiligheid (1) voedselveiligheid-filter toepassen
Toegankelijkheid
33 resultaten gevonden.
Flessenspel
6
tot
100 jaar
3
tot
14 spelers
20 minuten
1 groep
Iedere speler krijgt een plastieken fles gevuld met water. Iedereen moet zijn fles voor zich neerzetten zonder dop! Een andere speler heeft een bal en probeert de fles van iemand anders omver te werpen. De speler wiens fles omver gegooid is, loopt...
Kusgevecht
Soort:
Thema's:
15 minuten
De deelnemers zitten in een kring, waarbij één persoon in het midden zit. Deze persoon roept de naam van twee andere personen uit de kring. Die twee personen uit de kring moeten proberen om elkaar te kussen. Wie midden in de kring zit probeert dit...
Aarde, water, lucht en vuur
6
tot
99 jaar
8
tot
99 spelers
15 minuten
1 groep
Iedereen staat in een cirkel. 1 iemand staat in het midden van de cirkel met een bal. Dan zegt die persoon de naam van iemand die in de cirkel staat en aarde, water, lucht of vuur. Die persoon moet dan de bal vangen bij aarde, water of lucht en een...
Eitrappen
Terrein:
6
tot
99 jaar
12
15 minuten
2 groepen
We vormen rupsen, dit kan door met een zestal deelnemers in één rij achter elkaar te staan met de handen op de heupen van de voorgaande. Iedereen is geblinddoekt. Drie leeggeblazen eieren worden op het terrein gelegd door de laatst geblinddoekte...
WATERRAT
6
tot
18 jaar
5
tot
18 spelers
20 minuten
3 groepen
De groep wordt verdeeld in 3 ploegen. Aan de ene kant van het veld staan 3 bakken gevuld met water. Aan de andere kant staan 3 lege bakken. De bedoeling is dat iemand van elke ploeg water in zijn mond neemt, naar de overkant loopt, het water uittuft...
Iglokoers/kegelkoers
5
tot
10 jaar
2
tot
20 spelers
20 minuten
2 groepen
Elke speler heeft een nummer. De leiding roept een van die nummers af. Op dat signaal vertrekt de speler van A en de speler van B die dat nummer heeft. De speler van A probeert zo veel mogelijk kegels recht te zetten (ijsblokjes opeen te stapelen),...
vampiertje
6
tot
99 jaar
8
tot
40 spelers
15 minuten
1 groep
alle spelers lopen geblinddoekt in een afgebakend terrein (indien bos ofzo moet de begeleiding op tijd de spelers terug richting groep duwen). éen van de spelers is de vampier. De vampier heeft ook de ogen gesloten. Als hij tegen iemand aanloopt,...
Levende pacman
10
tot
14 jaar
4
tot
10 spelers
20 minuten
1 groep
Er is een terrein afgebakend zoals een veld in het computerspel 'Pacman'. De benen van de spoken zijn aan elkaar vastgebonden, ze kunnen dus enkel bewegen door te springen. In het spel liggen balletjes. Iemand is Pacman, die moet proberen zoveel...
Wisselende kringen
6
20 minuten
Elke speler, behalve één, tekent rond zijn voeten een cirkel. De spelers worden nu genummerd zodanig dat telkens 2 spelers hetzelfde nummer hebben. De speler die niet in een cirkel staat noemt nu een nummer, bijvoorbeeld 4. De nummers 4 moeten dan...
Pagina's
- 1
- 2
- 3
- 4
- volgende ›
- laatste »
