Zoeken

de aspiklas

16
tot
99 jaar
4
tot
16 spelers
120 minuten
2 groepen
Verplichte leerstof Stel 4 vragen uit specifieke studierichtingen. Iedereen krijgt 1 vraag. Woordenschat Maak een lijst met begrippen in een aangegeven thema. Eén persoon leest de lijst en mag de begrippen omschrijven met 1 woord. De andere persoon...

zeepaarden kwekerij

Terrein: 
Soort: 
Thema's: 
6
tot
13 jaar
8
tot
30 spelers
120 minuten
2 groepen
De oude zeepaardenkweker Wild Willy is gestorven. In zijn testament staat dat zijn neefje Siebert, die aan de andere kant van de oceaan woont, al de zeepaarden krijgt dat zich in zijn kwekerij bevinden. Maar Siebert kan onmogelijk alleen de...

Woordenmonster in het lokaal

16
tot
18 jaar
4
tot
24 spelers
100 minuten
2 groepen
Er zit een taalkundig monster in het lokaal, en het is allemaal rare woorden aan het brabbelen. Het is met geen stokken buiten krijgen en als je dichterbij komt, roept het allemaal rare, moeilijke woorden! De enige manier om het uit het lokaal te...

Raffa-raffa

Terrein: 
Soort: 
Thema's: 
6
tot
99 jaar
10
tot
40 spelers
120 minuten
2 groepen
Dit is een heel leuk spel, vooral als je met een grote groep bent of bij een co-dag. De groep wordt in twee verdeeld en iedere groep gaat naar een lokaal (zo groot mogelijk en liefst met zetels of stoelen). Nu krijgen beide groepen een half uur de...

Groenendag

Terrein: 
Soort: 
Thema's: 
10
tot
12 jaar
12
tot
40 spelers
120 minuten
2 groepen
Verhaal: Sjoepap is ziek. hij is besmet met het Kwikolandium-virus. Om hem te genezen bestaat er een speciaal medicijn dat de Kwiks moeten verdienen. Kwiks worden verdeeld in 2 groepen. Ze nemen het tegen elkaar op; en telkens ze de winnaar zijn van...

GSM-games

Terrein: 
Soort: 
Thema's: 
12
tot
99 jaar
4
tot
25 spelers
120 minuten
2 groepen
Vaak al jarenlang een doorn in het oog van menig leiding: de gsm. Ofwel meteen afgeven bij het begin van de activiteit, ofwel ronduit niet welkom. Dat zetten we nu even aan de kant. Deze keer zetten we de gsm eens centraal. Geen gsm-honkbal, maar...