Zoeken
Duur
- (-) meer dan 90 min-filter verwijderen meer dan 90 min
Aantal groepen
Intensiteit
Terrein
Soort
- andere (13) andere-filter toepassen
- themaspelen (7) themaspelen-filter toepassen
- bosspelen (5) bosspelen-filter toepassen
- groepsvormend (5) groepsvormend-filter toepassen
- knutselen (5) knutselen-filter toepassen
- kwissen en opdrachten (3) kwissen en opdrachten-filter toepassen
- avond- en nachtspelen (1) avond- en nachtspelen-filter toepassen
- dorpsspelen (1) dorpsspelen-filter toepassen
- expressie (1) expressie-filter toepassen
- hevig spel (1) hevig spel-filter toepassen
- nugames (1) nugames-filter toepassen
- pleinspelen (1) pleinspelen-filter toepassen
Thema
- (-) andere-filter verwijderen andere
- armoede (2) armoede-filter toepassen
- diversiteit (2) diversiteit-filter toepassen
- economie (2) economie-filter toepassen
- geloof (2) geloof-filter toepassen
- gezondheid (1) gezondheid-filter toepassen
- ploegvorming en groepsdynamica (1) ploegvorming en groepsdynamica-filter toepassen
34 resultaten gevonden.
Dozentocht
6
tot
10 jaar
4
tot
99 spelers
120 minuten
1 groep
Een tocht met dozen. Dit vraagt wel wat voorbereidingswerk. Je stippelt op voorhand een route uit. Je gaat op tocht met een doos en belt aan bij het eerste huis. De deur vliegt open, de doos wordt binnen genomen. Hé, waar is onze doos? We bellen...
Biografie van ... - Boekenbeurs
16
tot
18 jaar
4
tot
12 spelers
120 minuten
1 groep
Link met het thema: Wie ben ik? Doel: Deelnemers laten stilstaan bij hun eigen leven met alle kwaliteiten, vaardigheden, houdingen, inhouden, enz. Verloop: Deel 1: boek maken De deelnemers krijgen de opdracht om een boek te maken over zichzelf, over...
Speelkaartentocht
10
tot
20 jaar
4
tot
40 spelers
120 minuten
1 groep
Het doel is een tocht maken aan de hand van willekeurig uitgetrokken speelkaarten. Waneer we tijdens onze speelkaartentocht een splitsing tegenkomen, trekken we een speelkaart. Iedere kaart heeft een bepaalde betekenis die we vooraf afgesproken...
Tchak-gloegloe-pipi spel
13
tot
99 jaar
25
tot
50 spelers
100 minuten
2 groepen
Er zijn 2 ploegen. Hoofddoel is zoveel mogelijk te pissen in de piscentrale. Daar heeft elke ploeg een emmer staan. Verder is er ook een watercentrale, hier kunnen ze in ruil voor een leven van de tegenpartij, een beker water drinken. Hoe geraken ze...
The Black Knights
0
tot
10 jaar
6
tot
99 spelers
120 minuten
1 groep
Er zijn 2 (of meerdere) zwarte ridders (de leiding) die door het bos lopen. Dan hebben we de witte ridders, zij moeten de zwarte ridders van kant maken door middel van verfzwaarden. Het witte team krijgt een aantal levens en de leiding ook. Als één...
Identiteitscrisis
6
tot
12 jaar
6
tot
30 spelers
120 minuten
1 groep
De kinderen zitten met een probleem:ze zijn hun identiteit kwijtgeraakt! Door verschillende opdrachten, kunnen de leden hun leven, identiteit terugwinnen. Inkleding: wij zijn de computergenieën die de indentiteit van de kinderen gestolen hebben, we...
The social game
15
tot
99 jaar
8
tot
40 spelers
120 minuten
1 groep
Je begint met uit te leggen dat de koning en koningin uit Kakabouri (het land waarin zij leven) vermoord zijn. Nu staat het land in rep en roer want er is niemand meer die het kan besturen. De wijzen van het land beslissen om uit elke stand van het...
Bij naam genoemd
12
tot
14 jaar
6
tot
12 spelers
100 minuten
1 groep
Link met het thema: Deze methodiek sluit aan bij het verhaal van Jakob. Na zijn worsteling bij de Jabbok, krijgt hij een nieuwe naam, maar misschien is hij ook een nieuw mens geworden… Doel : - Met de deelnemers verkennen wat hun naam betekent en...
GSM-games
12
tot
99 jaar
4
tot
25 spelers
120 minuten
2 groepen
Vaak al jarenlang een doorn in het oog van menig leiding: de gsm. Ofwel meteen afgeven bij het begin van de activiteit, ofwel ronduit niet welkom. Dat zetten we nu even aan de kant. Deze keer zetten we de gsm eens centraal. Geen gsm-honkbal, maar...
Dr Frankenstein meets Dracula
10
tot
16 jaar
10
tot
30 spelers
120 minuten
4 groepen
Dokter Frankenstein is bezig aan zijn nieuwe creatie, dit keer moet het een echt mens worden, zijn evenbeeld want hij is het beu om in huis te wonen met zo'n monster met bouten in zijn nek. Maar om deze mens te kunnen maken heeft hij bloed nodig,...
Pagina's
- 1
- 2
- 3
- 4
- volgende ›
- laatste »