Zoeken
Duur
- (-) meer dan 90 min-filter verwijderen meer dan 90 min
Aantal groepen
Intensiteit
Soort
- andere (8) andere-filter toepassen
- themaspelen (5) themaspelen-filter toepassen
- bosspelen (2) bosspelen-filter toepassen
- groepsvormend (2) groepsvormend-filter toepassen
- knutselen (2) knutselen-filter toepassen
- hevig spel (1) hevig spel-filter toepassen
- kwissen en opdrachten (1) kwissen en opdrachten-filter toepassen
- nugames (1) nugames-filter toepassen
- pleinspelen (1) pleinspelen-filter toepassen
Thema
- (-) andere-filter verwijderen andere
- armoede (2) armoede-filter toepassen
- diversiteit (2) diversiteit-filter toepassen
- economie (2) economie-filter toepassen
- geloof (2) geloof-filter toepassen
- gezondheid (1) gezondheid-filter toepassen
- ploegvorming en groepsdynamica (1) ploegvorming en groepsdynamica-filter toepassen
17 resultaten gevonden.
Dozentocht
6
tot
10 jaar
4
tot
99 spelers
120 minuten
1 groep
Een tocht met dozen. Dit vraagt wel wat voorbereidingswerk. Je stippelt op voorhand een route uit. Je gaat op tocht met een doos en belt aan bij het eerste huis. De deur vliegt open, de doos wordt binnen genomen. Hé, waar is onze doos? We bellen...
The Black Knights
0
tot
10 jaar
6
tot
99 spelers
120 minuten
1 groep
Er zijn 2 (of meerdere) zwarte ridders (de leiding) die door het bos lopen. Dan hebben we de witte ridders, zij moeten de zwarte ridders van kant maken door middel van verfzwaarden. Het witte team krijgt een aantal levens en de leiding ook. Als één...
Identiteitscrisis
6
tot
12 jaar
6
tot
30 spelers
120 minuten
1 groep
De kinderen zitten met een probleem:ze zijn hun identiteit kwijtgeraakt! Door verschillende opdrachten, kunnen de leden hun leven, identiteit terugwinnen. Inkleding: wij zijn de computergenieën die de indentiteit van de kinderen gestolen hebben, we...
GSM-games
12
tot
99 jaar
4
tot
25 spelers
120 minuten
2 groepen
Vaak al jarenlang een doorn in het oog van menig leiding: de gsm. Ofwel meteen afgeven bij het begin van de activiteit, ofwel ronduit niet welkom. Dat zetten we nu even aan de kant. Deze keer zetten we de gsm eens centraal. Geen gsm-honkbal, maar...
Een droom van een huis!
Soort:
Thema's:
8
tot
12 jaar
4
tot
15 spelers
120 minuten
1 groep
Inleiding De burgemeester van stad of gemeente X (dat kan een fictieve stad zijn of de stad waar jullie groep zich bevindt) wil in zijn stad mooie, nieuwe huizen plaatsen. Hij roept daarbij de hulp in van de kinderen. Zij mogen beslissen hoe de...
Mijn naam is...
14
tot
16 jaar
4
tot
30 spelers
120 minuten
1 groep
Doel: Stilstaan bij de betekenis van naam geven/krijgen Link met het thema: De vraag ‘Wie ben jij?’ wordt meestal beantwoord met een naam. We staan stil bij wat onze naam voor ons betekent. Voorbereiding: Stippel een leuke wandeling uit van ongeveer...
survival of the aspi
tot
18 jaar
2
tot
50 spelers
120 minuten
2 groepen
De leidingsploeg en de aspi’s nemen het op tegen elkaar. De twee ploegen willen een nieuwe Chirogroep opstarten in hun dorp. Ze krijgen hiervoor een startkapitaal van € 250. Maar een Chirogroep is niets zonder leden. De twee ploegen moeten deze...
Joepie-dag
12
tot
16 jaar
2
tot
99 spelers
120 minuten
1 groep
de leden weten op voorhand dat ze de Joepie van die week moeten lezen. Ze kunnen hem ook de dag zelf meebrengen. De bedoeling is om per groep zoveel mogelijk punten te verzamelen. Groepverdeling: elk lid krijgt een kaartje met de naam van iemand van...
Blaas-even-uitkwis
12
tot
15 jaar
4
tot
20 spelers
100 minuten
2 groepen
We delen de groep in 2 ! Voor we de vraag stellen, moeten ze binnen de groep één iemand aanstellen om de vraag te gaan beantwoorden. Als de vraag gesteld is, lopen ze naar voor, kruipen ze door een fietsband(buitenband), kruipen ze onder een tafel...
Op weg naar Emmaüs
16
tot
20 jaar
4
tot
35 spelers
120 minuten
1 groep
Link met het thema In het verhaal van de storm op het meer doet Petrus een geloofsuitspraak: “U bent werkelijk Gods Zoon”. De leerlingen op weg naar Emmaüs ontdekken ook beetje bij beetje met wie ze op weg zijn, wie die Jezus is… Doel Jongeren...