Zoeken
Duur
- (-) meer dan 90 min-filter verwijderen meer dan 90 min
Aantal groepen
Intensiteit
Terrein
Soort
- themaspelen (7) themaspelen-filter toepassen
- andere (5) andere-filter toepassen
- pleinspelen (4) pleinspelen-filter toepassen
- groepsvormend (3) groepsvormend-filter toepassen
- avond- en nachtspelen (1) avond- en nachtspelen-filter toepassen
- binnenspelen (1) binnenspelen-filter toepassen
- bordspelen (1) bordspelen-filter toepassen
- dorpsspelen (1) dorpsspelen-filter toepassen
- expressie (1) expressie-filter toepassen
- knutselen (1) knutselen-filter toepassen
Thema
19 resultaten gevonden.
'n Politiek Spelletje
12
tot
16 jaar
4
tot
40 spelers
120 minuten
2 groepen
'n Politiek spelletje In dit spel moet de aloude regel, "In de Chiro zijn er geen verliezers", overboord gegooid worden. Bij dit spel is er maar één winnaar! Maak dit in het begin van het spel duidelijk aan je leden. Aanvang Allereerst deel je de...
sterrentocht
0
tot
0 jaar
0
tot
99 spelers
120 minuten
1 groep
simpele tocht voor een Chiroavond, zeker als het nacht van de duisternis is. We gaan gewoon in groep op tocht. We volgen hiervoor (fluorescerende) pijlen, al dan niet in de vorm van een ster. Zoek er wat gezellige of griezelige plaatsen uit. Als we...
Tandenspel
6
tot
10 jaar
10
tot
99 spelers
120 minuten
1 groep
De kinderen krijgen een ventje te zien (dat de leiding getekend heeft) met tien grijze tanden en de leiding legt uit dat het ventje naar de tandarts is geweest en dat hij te horen gekregen heeft dat hij meer zijn tanden moet poetsen, maar hij heeft...
Zoek de knol
12
tot
16 jaar
6
tot
30 spelers
120 minuten
1 groep
In de groep zit één kind (dat wij op voorhand inlichten en zorgvuldig uitkiezen) dat de opdracht krijgt de spelletjes (=de opdrachten) indien mogelijk onopvallend te sabotteren. Voor elk gelukt spel krijgt de groep 15 snoepjes, voor elk mislukt spel...
Wie is het?
5
tot
16 jaar
4
tot
30 spelers
120 minuten
2 groepen
Je verdeelt de kindjes in twee groepen. Ze proberen om het eerst te raden welke persoon, dier of voorwerp de leider of leidster in gedachten heeft. Dat doen ze door spelletjes tegen elkaar te spelen. De winnende groep mag telkens een vraag stellen...
EHBO-tocht
6
tot
16 jaar
4
tot
30 spelers
120 minuten
1 groep
Wij deden dit met onze speelclubbers en ze vonden het echt plezant. Wij hadden een memoriespel gemaakt met kaarten met daarop namen van lichaamsdelen. Dus ze moesten eerst twee dezelfde kaartjes zoeken. Als ze die gevonden hadden moesten ze naar de...
De reis naar Crunchieland
8
tot
10 jaar
6
tot
30 spelers
120 minuten
1 groep
Inleiding Crunchie verteld dat hij koning is en hij een leger zoekt voor in crunchieland. En of de spelers zijn soldaten willen worden? Inkleding: verf op gezicht (zwart –groen) Spelletjes Lopen: gekruist stoelen duwen: twee ploegen staan naast...
Het grote indianenspel
6
tot
12 jaar
8
tot
25 spelers
120 minuten
1 groep
Het grote indianenspel De speelclub krijgt een holle tak, waarin een brief zit. Deze brief komt van heel ver, van de indianen. Er staat in dat de speelclub vanaf nu allemaal hulpindianen zijn. Straks gaan we een echt indianenspel spelen, maar eerst...
elektriciteit spel
0
tot
13 jaar
9
tot
99 spelers
100 minuten
3 groepen
dit is een variant op pijltjestocht! je speelt drie spelen door elkaar. daarom heb je ook drie groepen nodig! (groep 1+2 gaan te voet, groep 3 met de fiets) de 1ste groep zet de pijltjes en verzint de opdrachten... zij hebben ook een paraplu bij. de...
Het grote verkeerspel
6
tot
12 jaar
10
tot
30 spelers
120 minuten
1 groep
1.Benodigdheden Een parcours zonder borden (eventueel op papier in miniatuur namaken), een autootje en eventueel kleine verkeersbordjes. 2.Doel Verkeersborden winnen door spelen goed uit te voeren, en zo weinig mogelijk boetes verzamelen (die krijg...
