Zoeken
Verf-missie spel
10
tot
99 jaar
4
tot
16 spelers
180 minuten
1 groep
Ieder kind krijgt een eigen pot verf mee van een bepaalde kleur en heeft een eigen missie. Niemand mag uw missie weten. Vb: uw kleur is rood, en uw missie is 'voorhoofd'. De bedoeling is dan dat je de anderen zoekt in het bos, en hen besluipt of zo...
Kotteke shot
12
tot
99 jaar
4
tot
99 spelers
120 minuten
1 groep
Het spel volgt het principe van muurke shot, alleen wordt de muur nu vervangen door een "kot" (bv. een ijzeren goal). Diegene die het kot missen, moeten in het kot gaan staan. Door de bal naar een "kot" te trappen kan de bal nogal eens raar afwijken...
I-love-the-Kertsman (te spelen met pasen)
11
tot
18 jaar
10
tot
99 spelers
120 minuten
2 groepen
Het grote I-love-the-kerstman-spel (te spelen met pasen weliswaar) Figuranten: Monster Rabbit = paashaas. The Kerstman Het verhaal dat vooraf ging: Monster Rabbit heeft 3 kleine Rabbits, zijn kinderen. Maar de kerstman heeft wel zin in die Rabbits...
Freaky Jackass
16
tot
99 jaar
1
tot
10 spelers
120 minuten
1 groep
Het is de bedoeling om zoveel mogelijk halsbrekende stunts uit te halen zonder ernstige verwondingen op te lopen. Voorbeelden zijn: met een winkelkarretje van een berg rijden, van iets hoogs op kussens springen, met een oud skateboard over een wipke...
Het speciale specialleke
14
tot
999 jaar
4
tot
16 spelers
180 minuten
1 groep
De leden krijgen bij het begin van het spel een videocamera, hiermee moeten ze alle opdrachten filmen zodat ze kunnen bewijzen dat ze uitgevoerd zijn. bovendien heb je een leuk aandenken aan het spel. Je geeft de groep bij het begin een aantal...
Karrenram
12
tot
99 jaar
3
tot
99 spelers
99 minuten
1 groep
1 iemand gaat met een winkelkarretje aan 1 kant staan, en iemand anders met een ander winkelkarretje aan de andere kant ongeveer op dezelfde afstand als degene die in het midden staat. dan wordt er een startschot gegeve en dan lope de 2 met het...
doet-ie-het-of-doet-ie-het-niet
Terrein:
120 minuten
-12_doet_ie_het_of_doet_ie_het_niet.pdf Er worden 2 teams (eventueel 3 als er echt veel leden zijn) gemaakt die in iedere ronde steeds 2 punten kunnen verdienen. Ze krijgen in het begin van iedere ronde een zin/tip te horen die wat verteld over de...
Fort Boyard
12
tot
18 jaar
8
tot
20 spelers
180 minuten
1 groep
De kinderen moeten opdrachten doen. Bij iedere geslaagde opdracht krijgen ze een sleutel (maak op voorhand grote papieren sleutels). Op iedere sleutel staat een tip om op het einde een bepaald woord te vormen. Je maakt ergens (op het plein of in het...
clownenspel
12
tot
16 jaar
0
tot
99 spelers
180 minuten
2 groepen
twee groepen: de "fatassen" tegen de "suikerbuiken". Verkleden: De fatassen maken een keidikke kont, en hebben een ongelukkig gezichtje, de suikerbuiken maken nen hele dikke buik en verven hun gezicht heel happy. Opdrachten tegen elkaar: 1. Op bank...
Modderspelen
120 minuten
(Let erop dat de deelnemers voldoende bezig zijn zodat ze het niet koud krijgen. Geef ze eventueel een andere rol of wissel voldoende af. ) De bedoeling van het spel is om zoveel mogelijk levens te verzamelen voor het eindspel. Levens zijn k leine...