Zoeken
Duur
Aantal groepen
Intensiteit
Terrein
Soort
13 resultaten gevonden.
Eén, twee, drie, tuimelo!
6
tot
99 jaar
10
tot
50 spelers
10 minuten
1 groep
Een variant op 1-2-3-piano. Een persoon draait zich met zijn gezicht naar de muur en roept 1-2-3-tuimelo! Op dat moment moeten de anderen zich vanop een bepaalde afstand naar voor bewegen door te tuimelen. Als de persoon aan de muur zich omdraait,...
Spel met ouders
0
tot
12 jaar
2
tot
99 spelers
0 minuten
1 groep
Inkleding - het spel Op een videocassette hebben we beelden van een huisbezoek bij elk van de aspi's. De ouders hebben elk een opdracht vervuld, zo goed als ze konden. Elke opdracht bestaat uit twee delen : 1. een huishoudelijk deel 2. een...
Winkeltje
6
tot
10 jaar
6
tot
20 spelers
0 minuten
1 groep
Dit is heel geschikt voor op 't kamp maar kan op een gewone chirodag ook. Iedereen moet van thuis verkleed gerief meebrengen dat te maken heeft met een of ander beroep. Op de bewuste dag mag iedereen zijn verkleedgerief boven halen en zich verkleden...
Parachutistje
5
tot
80 jaar
1
tot
100 spelers
10 minuten
1 groep
Iedere speler staat zo'n anderhalve meter van elkaar, men heft de armen 90 graden op. De spelleider roept dat ze de motoren mogen opstarten van hun vliegtuigje, de spelers draaien allemaal toeren rond hun eigen as, de spelleider geeft het tempo aan...
The Chain Gang
6
tot
99 jaar
3
tot
20 spelers
0 minuten
1 groep
Simuleer The Chain Gang: Ga op tocht of ga wandelen, maar allemaal aan elkaar verbonden door één touw. Handig is één lang touw, waar om de twee meter één persoon aan vasthangt, bijvoorbeeld met een strook stof waarmee je de linkerenkel aan het touw...
de 12 werken van de tiptiens
14
tot
18 jaar
0
tot
99 spelers
0 minuten
1 groep
Vorig jaar hebben wij met onze tiptiens een spel gespeeld, verspreid over een heel jaar. Ongeveer elke maand kregen onze tiptiens een bijna onmogelijke opdracht. Zij kregen een (deel van de) zondagnamiddag om deze opdracht te doen slagen. Over het...
Wekkertocht
0
tot
0 jaar
0
tot
99 spelers
0 minuten
1 groep
Als je je tocht wil inkleden, kan dit misschien een manier zijn : je vertrekt op tocht met een wekker. Je stelt hem zo in dat hij bv. om het kwartier afloopt. Je tocht plan je zelf, bv. als je op kamp gaat en je wilt de omgeving verkennen kan dit...
Beauty en the nerd
10
tot
99 jaar
6
tot
99 spelers
0 minuten
1 groep
Je verdeelt je ploeg in twee groepen. Beauty's en nerds. Ze moeten zich verkleden en een naam en identiteit verzinnen. Daarna verdeel je de beauty's en de nerds per koppel (a.d.h.v. een klein spel: vb. ken je vriendje) Er zijn beautyopdrachten,...
Symbolen en riten
16
tot
99 jaar
1
tot
99 spelers
1 minuten
1 groep
- Tim (vragend): “Ma?” (iets luider): “Ma!“ (megaforte): “Maaaaa!“ - Moeder (verveeld): “Ja, Tim?” - Tim (braaf): “Waar is mijn schort?” - Moeder (verbaasd): “Welke schort, Tim?” - Tim (ongeduldig): “Die verfschort van ’t KLJ-kamp van twee jaar...
Relatiebureau
0
tot
12 jaar
3
tot
10 spelers
0 minuten
1 groep
De leiding zijn de directrices van een relatiebureau.De tiptiens moeten elk een profiel maken van zichzelf: waar ze van houden, wat ze zoeken ik een man, hun hobby's,..enz. De leiding voert die gegevens in in de LOVEpc en dan blijkt dat er maar 1...