Wekkertocht

Wekkertocht

Speluitleg

Als je je tocht wil inkleden, kan dit misschien een manier zijn : je vertrekt op tocht met een wekker. Je stelt hem zo in dat hij bv. om het kwartier afloopt. Je tocht plan je zelf, bv. als je op kamp gaat en je wilt de omgeving verkennen kan dit iets ideaals zijn. Je vertrekt dus met je ploeg op tocht en wanneer de wekker hoort moet je stoppen om een spelletje te doen. Welke spelen en hoe lang ze duren kan je zelf bepalen. Deze wekkertocht is juist een manier om te voorkomen dat de tocht saai en langdradig wordt. Hierbij kunnen de kinderen ook naar iets uitkijken zonder dat het het einde van de tocht moet betekenen.

Variaties

Als je een behoorlijk eindje wil stappen is het beter dat je je spelletjes tussendoor niet te lang maakt. Je kan de tijd tussen de spelen altijd aanpassen, zodat het tempo van stappen opgedreven kan worden. Want als je op voorhand zegt dat ze tegen het einde van de Chironamiddag ofzo terug aan het Chiroheem moeten zijn weten ze ( afhankelijk van de leeftijd natuurlijk ) dat ze niet mogen treuzelen tussendoor.

Opmerkingen

Na dat je een spel gespeeld hebt en je gaat opnieuw op tocht vertrekken, stel je je wekker opnieuw in.

van Liesbeth , Klim - Op, Erpe - Mere ( Aaigem )

Materiaal
  • 1 Wekker
Organisatie
Chirojeugd Vlaanderen

Leeftijd

0
tot
0 jaar

Aantal spelers

0
tot
99 spelers
Duur
0 minuten
Aantal groepen
1 groep
Terrein
Soort
Intensiteit
matig