Zoeken
Duur
Aantal groepen
Intensiteit
Terrein
Soort
- (-) kwissen en opdrachten-filter verwijderen kwissen en opdrachten
9 resultaten gevonden.
De gestolen KLJ-vlag
6
tot
16 jaar
6
tot
99 spelers
1 minuten
1 groep
Speluitleg SPELVERLOOP Onthaal: De leiding speelt ’s morgens (of ’s middags na een activiteit) alsof er ingebroken werd en de KLJ-vlag gestolen is. Iedereen gaat op zoek om de vlag te vinden, maar deze is nergens te zien. Tot iemand (misschien wel...
Red de kerstkalkoen
6
tot
12 jaar
1
tot
99 spelers
1 minuten
1 groep
Speluitleg Benoit Poulet en z’n assistent-koks komen zich installeren in het midden van het KLJ-heem, goed zichtbaar voor iedereen. Ze zetten hun grote kookpot op het vuur, doen er water bij, halen Paula de kerstkalkoen tevoorschijn (iemand gaat...
tangram kwis
0
tot
0 jaar
0
tot
99 spelers
0 minuten
1 groep
Het is de bedoeling dat de leden gedurende de kwis door juiste antwoorden te geven, tangramdelen winnen. Wie op het einde van het spel de meeste tangramfiguren kan leggen is de winnaar.
krokodillengevecht
0
tot
0 jaar
2
tot
99 spelers
0 minuten
1 groep
2 personen staan tegenover elkaar in pomphouding. Door op 1 hand te steunen, proberen ze elkaar onderuit te trekken.
voetworstelen
0
tot
13 jaar
2
tot
99 spelers
0 minuten
1 groep
het spel is helemaal niet moeilijk. Het gaat als volgt Elk lid heeft op de onderkant van zijn blote voet een nummer staan of een letter of een ander soort teken, dat kan je nu zelf kiezen. per twee worstelen de leden met elkaar om zo het verborgen...
Omgekeerden dag
0
tot
99 jaar
1
tot
99 spelers
0 minuten
1 groep
Een fenomeen dat bij vele groepen reeds gekend is en bij anderen gekend mag worden : DEN OMGEKEERDEN DAG. Dit is een " kader " voor een gehele kampdag. De hoofdregel is dat alles die dag omgekeerd moet zijn. Enkele voorbeelden: * Om 12.00u 's nachts...
Uit de kleren - kwis
0
tot
0 jaar
0
tot
99 spelers
0 minuten
1 groep
De kinderen mogen zich per twee zetten ( of je kan dit ook in drie groepen of zo doen ). Bij het begin van het spel zeg je dat iedereen binnen de twee minuten zoveel mogelijk kleren moeten gaan aandoen. Wie te laat is, moet al een kledingsstuk...
het verstand van Vlaanderen
12
tot
14 jaar
0
tot
99 spelers
0 minuten
1 groep
Quiz: Speluitleg: De leerlingen worden in groepjes van 4 leerlingen verdeeld. Elk groepje gaat aan een tafel zitten. Ze krijgen een blad en een stift om de antwoorden te noteren. De quizmaster stelt een vraag, de leerlingen denken in groep na over...
Nagelkakken
0
tot
0 jaar
0
tot
99 spelers
0 minuten
1 groep
Je neemt een fles en zet deze op de grond. Je maakt een touwtje aan je middel vast ( deze moet ongeveer 30 cm zijn ), aan het uiteinde knoop je een nagel. De bedoeling is dat de leden zo snel mogelijk de nagel in het flesje krijgen zonder het...
