goede doelenspel

goede doelenspel

Speluitleg

1)Goede doel: Child Focus Doel: Zoek de vermiste personen De leden worden in 2 groepen verdeeld (Speelclub tegen Sloebers of door het trekken van een speelkaart: rode en zwarte ploeg). Over het domein hangen foto's van vermiste personen. De leden moeten de foto's gaan zoeken. Als ze een foto vinden moeten ze die naar Child Focus (leiding) brengen. Per foto krijgen ze 50 euro beloning. Ze moeten zoveel mogelijk foto's vinden per ploeg om dan zoveel mogelijk geld te hebben. Met het geld dat ze verdiend hebben, kunnen ze dan als het spel afgelopen is in de Chirowinkel materiaal (touw, plakband,…) kopen om een kamp te maken. Dan krijgen de leden even tijd om een kamp te bouwen. 2)Goede doel: Amnesty International Doel: Bevrijdt de gevangene door de sleutel van het slot te zoeken. Drie mensen van de leiding (kan iemand van een andere afdeling zijn) hebben een sleutel rond de hals hangen. Een van deze personen heeft de juiste sleutel. De leden moeten de personen met de sleutels zoeken en moeten een opdracht doen in ruil voor de sleutel. Dan kunnen ze komen proberen om het slot open te doen. Als ze de foute sleutel hebben moeten ze verder zoeken, hebben ze de juiste sleutel, dan mogen ze iets uit de Chirowinkel kiezen om hun kamp te versieren. 3)Goede doel: Broederlijk delen Doel: Verzamel zoveel mogelijk water De waterbron (leiding) is centraal geplaatst tussen de twee kampen. De leden moeten een lege fles in hun kamp plaatsen. Ze moeten dan van de waterbron naar hun kamp water overbrengen met hun mond. Wie als eerste zijn fles gevuld heeft en terug naar de waterbron kan brengen is gewonnen en mag iets kiezen uit de Chirowinkel om hun kamp verder te versieren. 4)Goede doel: Artsen zonder grenzen Doel: De gewonde in veiligheid brengen De leden kiezen iemand van de groep die de 'gewonde' is. Deze kan niet meer lopen en moet in het kamp zitten. Als de gewonde in het kamp is zijn de rest van de leden bij de centrale post. Daar wordt hun verteld dat ze zo vlug mogelijk hun gewonde naar de centrale post moeten brengen. Ze moeten hem dragen, want hij kan niet meer lopen! Wie de snelste is mag opnieuw iets kiezen uit de Chirowinkel.

Materiaal
    Organisatie
    Chirojeugd Vlaanderen

    Leeftijd

    0
    tot
    6 jaar

    Aantal spelers

    6
    tot
    99 spelers
    Duur
    0 minuten
    Aantal groepen
    2 groepen
    Terrein
    Soort
    Intensiteit
    matig