Red de wereld

Red de wereld

Speluitleg

RED DE WERELD Plaats: Bos Basis: Tocht door het bos met een plannetje, opdrachten uitvoeren voor geld, materiaal kopen en voorwerpen maken. Verhaal: Terroristen willen de aarde overheersen en alles plat bombarderen. Wij moeten er voor zorgen dat dit niet gebeurt en dat alle andere landen bondgenoten vormen met België zodat ze geld geven. Met dit geld wordt een machine gemaakt die de bom kan vernietigen. Spel: Per land staat er een plakkaat met de vlag van dit land. Per land zijn er 2 spelen. De leden moeten er voor zorgen dat de vlag beschermd wordt voor de terroristen die de vlag willen bekogelen. Als de terroristen hier in slagen, moet de groep 5000 euro afgeven. Als de opdrachten tot een goed einde worden gebracht, kunnen ze geld verdienen om inkopen te doen in de winkel. Iedere groep moet een deel van de machine maken Delen van de machine: 1) satelliet 2) cabine 3) brandstof: juwelen 4) wapen 5) landkaart 6) veiligheidsvoorzieningen Landen en opdrachten: 1) Amerika A: Een toren wordt verdeeld in grote en kleine vensters waar een bedrag op staat. De leden mogen om de beurt 1 pijltje gooien en het totaal van het bedrag krijgen ze mee. (Verhaal 11 september) B: Een hindernissenparcours per 2 vastgemaakt (verhaal van veel criminelen die gevangen zitten): 10 000 euro 2) Italië A: Over een bepaalde afstand spaghetti knopen. 5000 euro B: Iedereen mag 1 mannetje op de toren van Pisa zetten. Dit mogen ze 3 keer doen. De keer waar de meeste mannetjes op de toren stonden telt en per opgezet mannetje krijgen ze 2000 euro 3) Australië A: 1 leider gaat zich verstoppen en hij krijgt een bepaald aantal minuten voordat de leden hem moeten gaan zoeken. Ze moeten de leider vinden binnen ene bepaalde tijdslimiet (verhaal dat ze in Australië ver van elkaar wonen en elkaar altijd heel lang moeten zoeken) 10 000 euro B: Een tenniswedstrijd organiseren met natuurlijk materiaal waarbij iedereen een job moet hebben. 8000 euro 4) Irak A: mijnenveld, 5 personen moeten geblinddoekt door een 'mijnenveld' lopen zonder een persoon te raken. Per gelukt traject krijgen ze 1000 euro B: Vliegend tapijt: iedereen gaat op een plastieken bash staan. Door te springen moeten ze binnen een bepaalde tijd een bepaalde afstand afleggen terwijl 1 persoon het plastiek vooruit trekt 6000 euro 5) Oostenrijk A: Over een brede bergrivier geraken door middel van houtsblokken waar de oudste leden opstaan en de jongste leden moeten doorgegeven worden naar de andere kant. 5000 euro B: 5 liedjes gorgelen. Dit is zogezegd een goede methode om te leren jodelen. Per goed geraden lied krijgen ze 2000 euro 6) Zimbabwe A: Uitbeelden: als het geraden wordt, ben je uitgespeeld. Je speelt het spel 3 keer en de leiding mag 2 keer per spel raden. Per spel dat de leiding het niet goed raadt, krijgen ze 5000 euro B: eieren doorgeven met 2 doeken (dit is een speciale manier van transport in Zimbabwe) Voor ieder ei dat aankomt, krijgen ze 2000 euro

Opmerkingen

Dit is een ideaal spel voor bij een christus koning te spelen. Natuurlijk moet je het dan wel een beetje aanpassen aan uw omgeving. Wij hadden het spel gespeeld in een bos dat de meeste leden niet kenden. Ze moesten dus echt aan de hand van het plannetje hun weg vinden. Hierboven staat 4 ploegen, maar dit spel speel je best met 6 ploegen zodat er een soort doorschuifsysteem ontstaat. Materiaal naargelang de opdrachten

van hans vandael, LJ 609, Chiro Meulenberg, Houthalen

Materiaal
    Organisatie
    Chirojeugd Vlaanderen

    Leeftijd

    6
    tot
    69 jaar

    Aantal spelers

    30
    tot
    120 spelers
    Duur
    0 minuten
    Aantal groepen
    4 groepen
    Terrein
    Intensiteit
    zwaar