TAMPAX (regelspel)

TAMPAX (regelspel)

Speluitleg

Voorbereiding thuis: regels per twee op papier schrijven en rond tampon bevestigen, roos maken, meisje tekenen in het groot

Voorbereiding terrein: inlegkruisjes op roos plakken, gekleurd water maken

Slogan: ZET MOEDERNATUUR SCHAAKMAT!

Uitleg: Tijdens dit spel worden de regels op een ludieke manier uitgelegd. De regels staan per twee op een papiertje geschreven die rond een tampon gewikkeld is en in een inbrenghoesje zit. Wij geven een opdracht die door iedereen moet uitgevoerd worden en wanneer wij vinden dat deze geslaagd is mag iemand van de groep een tampon nemen en door de inbrenghoes duwen. Nu kunnen de regels voorgelezen worden op het papiertje en verder uitgelegd worden indien nodig.

  1. Tampon leegzuigen: Iedereen krijgt een half bekertje water en een tampon. Het is de bedoeling dat het bekertje water volledig leeggezogen wordt door de tampon erin te dompelen en deze uit te zuigen. Diegene bij wie de beker het eerst leeg is mag een regel voorlezen.
     
  2. Tampon gooien: De leden gaan allemaal op een rijtje staan met een tampon. Om beurt gooien ze hun tampon zo ver mogelijk. Daarna doen we dit nog een keer, maar met een natte tampon. Diegene die het verste gooit mag een regel voorlezen.
     
  3. Vogelpiek met tampons: Op een karton is een roos getekend, met daarop inlegkruisjes geplakt die meer waard zijn als ze dichter bij de roos plakken. De leden krijgen tampons en roodgekleurd water. Elk om beurt mogen ze met een tampon gooien en zo veel mogelijk punten proberen scoren door een inlegkruisje te raken. Diegene met de meeste punten mag een regel voorlezen.
     
  4. Flespoepen met tampons: Iedereen krijgt een tampon aan een touw rond zijn/haar middel geknoopt. De leden moeten zo snel mogelijk de tampon in een flesje mikken die tussen hun benen staat. Handen mogen niet gebruikt worden. De eerste die de tampon in het flesje krijgt, mag een regel voorlezen.
     
  5. Beker vullen met tampons: Er staat een bassin gevuld met water en iedereen krijgt een lege beker en een tampon. Bij start moeten ze zo snel mogelijk hun beker doen overlopen door hun tampon in het bassin te dompelen en leeg te duwen in de beker. Diegene bij wie de beker als eerste overloopt, mag een regel voorlezen.
     
  6. Rode foef: Alle leden staan in een rij naast elkaar en één iemand (verliezer vorig spel) moet ervoor gaan staan. Bij start moeten de leden zo snel mogelijk naar de overkant lopen maar iedereen moet onder de benen van de persoon in het midden. Diegene die er als laatste onder kruipt moet erbij gaan staan. Nu moeten de andere door allebei hun benen kruipen. De leden die in het midden staan krijgen een inlegkruisje op hun broek geplakt. Diegene die als laatste overblijft mag een regel voorlezen.
     
  7. Tikkertje met een inlegkruisje: De verliezer van het vorige spel is de tikker en krijgt een inlegkruisje. Om iemand aan te tikken moet hij het inlegkruisje op iemand anders kunnen plakken. Deze is nu de tikker en haalt het inlegkruisje van zijn kleren om iemand anders te kunnen aantikken. Diegene die bij het fluitsignaal de tikker is mag een regel voorlezen.
     
  8. Schilderen met tampons: Per drie moeten de leden een schilderij maken met tampons door deze in de verf te doppen. Het schilderij moet te maken hebben met het spel van vanavond.
     
  9. Dassenroof: Iedereen krijgt een touw rond zijn/haar middel met elk 3 tampons eraan. Bij start moeten de leden zo snel mogelijk de tampons van de anderen lostrekken. Diegene die het langst een eigen tampon kan bewaren mag een regel voorlezen.
     
  10. Meisje prikje: Er is een karton met daarop een meisje getekend. Om beurt worden de leden geblinddoekt en moeten ze zo een inlegkruisje op het karton plakken. Wie het inlegkruisje het dichtst bij de vagina geplakt heeft mag een regel voorlezen.
     
Materiaal
tampons met regels rond, bekers, tampons, inlegkruisjes, flesjes, touw voor flespoepen en dassenroof, verf, 6 grote papieren, geschilderde roos, gekleurd water, geschilderd meisje
Organisatie
KSA Kruishoutem

Leeftijd

12
Duur
120 minuten
Aantal groepen
1 groep
Intensiteit
matig