Fopspelletjes

Fopspelletjes

Speluitleg

Fopspelletjes Zwarte magie Leidsters spreken af: zwarte magie. Zeg tegen de leden: wij kunnen zwarte magie. Kies maar een voorwerp en onze leidster kan het aanduiden, zonder te weten welk een. 1 leidster gaat weg, de leden kiezen een voorwerp. bv, de deurklink. Leidster komt terug binnen en de andere leidster vraagt: is het de bloempot, is het de tafel, is het haar schoen. Het voorwerp dat aangeduid wordt, nadat een zwart voorwerp aangeduid wordt, is hèt voorwerp. Chocoladehuisje Dit is het chocoladehuisje, doe je schoenen uit en spring erover Oplossing: spring over je schoenen Helikopter 1 lid staat op tafel, die door 2 andere leden wordt vastgehouden. Lid 1 legt zijn handen op het hoofd van de leidster, die voor de tafel staat. Lid 1 is geblinddoekt. 2 leden doen de tafel wat wiebelen, leidster zakt geleidelijk door de knieën. Voor lid 1 voelt dit alsof de tafel heel hoog omhoog gaat, met zijzelf er op. Vraag dan lid 1 om te springen. Lachen geblazen Aantal woorden Leg 5 voorwerpen op de grond. Roep de andere leidster naar buiten met 1, (JA) 2 (KOM MAAR), 3 , 4 of 5 woorden. Hèt voorwerp is het respectievelijk 1e, 2e, 3e 4e of 5e voorwerp van rechts. De ziekte Enkele leden gaan naar buiten. De rest wordt uitgelegd dat zij een ziekte hebben, ze antwoorden namelijk op de vraag die gesteld werd aan de persoon die 2de rechts van hen zit. De leden mogen terug naar binnen en moeten raden welke vreemde ziekte de groep begint Koeienbellen-raden Wij kunnen de naam van jullie allemaal klingelen met 2 koeienbellen. Hoe doen we dat? Oplossing:de eerst die iets zegt, na het 'klingelen van de leidsters', diens naam was het.

Opmerkingen

Dit zijn leuke denk-fopspelletjes

Materiaal
    Organisatie
    Chirojeugd Vlaanderen

    Leeftijd

    10
    tot
    100 jaar

    Aantal spelers

    5
    tot
    40 spelers
    Duur
    0 minuten
    Aantal groepen
    1 groep
    Terrein
    Intensiteit
    rustig