Het belspel

Het belspel

Speluitleg

INKLEDING

De gsm’s van (leiding 1) en (leiding 2) zijn plat en ze zijn hun opladers kwijt. Wat een nachtmerrie! De leden moeten zo snel mogelijk de gsm opnieuw opladen! Wie vindt hun oplader als eerste?

DOEL

De verschillende ploegen moeten tegen elkaar strijden om als eerste hun gsm opgeladen te krijgen. Daarvoor zullen ze de opdrachten op het spelbord tot een goed einde moeten brengen.

Voor het spel begint moet een buitenstaander verteld worden waar de opladers verstopt liggen. Deze persoon moet bereikbaar zijn en blijven! Het spelbord heeft de vorm van een IPhone met verschillende apps. Per app is er en opdracht voorzien die ze als groep moeten uitvoeren. Ook is er ± 10x “appstore” voorzien. Het telefoonnummer van de bel-persoon ligt verspreid over het bord.

Elke keer als een groepje op “appstore” komt, krijgen ze een cijfer uit het telefoonnummer van de belpersoon. Wie als eerste op de laatste “appstore” komt, kan het telefoonnummer bellen. De geheime locatie wordt dan medegedeeld. Dan is het een kwestie van zo snel mogelijk naar de verstopplaats te lopen!

VERLOOP

De lijn: laat de groep een ononderbroken lijn trekken van de kampplaats naar de dichtstbijzijnde bushalte.

Strava: de groep doet een workout! Ze gaan 1 minuut squatten, 1 minuut jumping jacks, 10x pompen, 1 minuut lunges en 2 rondjes rond het gebouw lopen.  

Wheater: laat de groep een ballon in de lucht houden door ertegen te blazen.

Shazam: fluister een lied in de oor van één van de leden. Deze persoon moet het lied neuriën. Als het team het samen kan “shazammen” (= raden), mogen ze verder naar de volgende app.

Calendar: laat de leden de verjaardagen van alle leiding en kookploeg opschrijven.

Calculator: op een bald staan 20 getallen. De leden mogen het blad bekijken zolang ze met hun armen gestrekt een gewicht dragen (een stoel, flessen water,…)

Camera: maak 3 foto’s van voorbijgangers die niet bij de Chiro horen. Hou de maatregelen in de gaten!

Lay – out: de leden krijgen een modeboekje. Ze moeten proberen om een foto zo goed mogelijk na te tekenen. Als de leiding kan raden welke foto ze hebben gekozen, mogen ze door naar de volgende app.

Facebook: doe een zo origineel mogelijke oproep op Facebook met de telefoon van de leiding! Vraag of iemand een badeendje wil opsturen naar het Chiro-adres.

Klok: iedereen doet zijn ogen dicht. Wanneer de leden denken dat er 1 minuut voorbij is gegaan, openen ze hun ogen. Enkel wanneer iemand op exact op 1 minuut zijn ogen opent, mogen ze doorgaan.

Maps: een speler wordt geblinddoekt en moet een parcours afleggen. De anderen van de ploeg spelen voor gps en moeten ervoor zorgen dat de geblinddoekte persoon nergens tegenaan loopt. 

Instagram: maak een zo origineel mogelijke boemerang en post deze op de Insta – Story van Anneke!

Whatsapp: raad welk woord er bedoeld wordt met de emoji rebus.

Bellen: bij de bellen app krijgen, krijgen ze het laatste nummer van het telefoonnummer en mogen ze bellen!

Materiaal
- 2 oude platte gsm’s: A en B - Bijbehorende opladers: A en B - 2 opgeladen gsm’s met belkrediet (leiding) - Spelbord - Een modetijdschrift - Een blinddoek - Krijt - Ballonnen - Blad met 20 getallen
BijlageGrootte
Bestand getallen.docx12.2 KB
Bestand spelbord_1.docx725.86 KB
Organisatie
Chiro Jooske
Duur
120 minuten
Terrein
Intensiteit
matig