Peking express

Peking express

Speluitleg

De aspi’s worden in groepjes gedropt op een bestemming, allemaal even ver van de eindbestemming. Ze krijgen een kaartje waarop deze bestemming en de plaatsen die ze moeten passeren zijn aangeduid. Onderweg moeten ze nog x aantal andere punten passeren en er opdrachten doen. De bedoeling is dat de groepjes de eindbestemming om ter snelste bereiken.

De groepen moeten langs x-aantal punten gaan (beiden ploegen doen dezelfde punten, enkel in andere volgorde). Bij elk van de bestemmingen moet een opdracht gebeuren. Ook onderweg probeert men opdrachten uit te voeren.

Om tot de volgende bestemming te komen is er steeds een andere hint (een rebus, coordinaten van de bestemming, een zin waarin de plaats verstopt zit, bellen naar een gsm-nummer dat een tip geeft, ..) Het team dat als eerste zijn vlag in de vlaggenmast kan hangen, is gewonnen.

  • Bij het eerste punt worden ze afgezet, hier krijgen ze een plan waarop de bestemmingen staan aangegeven die ze moeten passeren.
  • Bij elke plaats die bezocht wordt, moeten foto’s worden gemaakt.
  • Bij aankomt van bestemming moet eerst de kerk gezocht worden, daar krijgen ze de opdracht die uitgevoerd wordt.
  • Opdrachten om onderweg uit te voeren:
    • maak een vlag -- zoek hiervoor het nodige materiaal
    • Probeer 100 stuks van 0.01cent bij elkaar te zoeken
    • Minifuif; probeer zoveel mensen te zoeken die mee komen dansen
    • Bemachtig een trouwfoto
    • Ga in elk dorp op zoek naar de kerk en maak er een groepsfoto
    • Breng uit elke stop een souvenir mee
    • Elk team moet zoveel mogelijk voorwerpen verzamelen in de teamkleur
    • Alle deelnemers van het spel dragen een fluo vestje voor de veiligheid!
Materiaal
  • Fluo vestjes
  • Enveloppen met opdrachten
  • Plan (2) van de omgeving (te bezoeken plaatsen)
  • Nodige spelmateriaal
Organisatie
Chirojeugd Vlaanderen

Leeftijd

16
tot
99 jaar

Aantal spelers

4
tot
10 spelers
Duur
180 minuten
Aantal groepen
3 groepen
Intensiteit
matig