Ballonnentocht

Ballonnentocht

Speluitleg

Je vertrekt in één grote groep. Je begint maar wat te wandelen. Op een gegeven moment kom je een raar figuurtje tegen, helemaal verkleed als... (Marsmannetje, Viswijf, Harry Potter, Pikachu, Mickey Mouse, whatever). Die geeft je een ballon en vraagt om hem te doorprikken. Als je dat gedaan hebt valt er een foto uit de ballon. De foto is ergens in de buurt getrokken. Er zal altijd wel een kind in de groep zitten dat de het voorwerp op de foto (bv. een monument) weet zijn. Eénmaal daar aangekomen vind je weer een ballon en als je die doorprikt valt er een opdracht uit. Een ander figuurtje staat ergens niet verdaar vandaan verstopt en komt tevoorschijn als de opdracht gelukt is. Ook dat figuurtje heeft een ballon en zo begint het opnieuw. Op het einde steek je in plaats van een opdracht een wegbeschrijving naar de lokalen in je ballon.

Opmerkingen

Zorg dat je opdrachtballonnen goed vasthangen en dat men ze niet kan pikken. Zorg dat je opdrachtjes en je inkleding afgestemd zijn op de leeftijd van je kinderen. Gebruik je creativiteit

van Marleen Schoenmaeckers

Materiaal
  • heel veel Ballonnen
  • ook veel Papiertjes met opdrachten
  • 1 wegbeschrijving tot lokaal
Organisatie
Chirojeugd Vlaanderen

Leeftijd

4
tot
14 jaar

Aantal spelers

5
tot
99 spelers
Duur
90 minuten
Aantal groepen
1 groep
Soort
Intensiteit
rustig