Expeditie Robinson

Expeditie Robinson

Speluitleg

Doel

Team met meeste punten wint én personen die op het einde nog in hun oorspronkelijk team zitten winnen.

Groepsindeling

  • Teamverdeling: we verstoppen gele en paarse voorwerpen (vb kartonnekes ) met een N of een Z op rond het lokaal. De leden moeten dat zoeken en als ze een kaartje hebben komen ze naar ons. We verven ze dan paars of geel en zitten dan zo in kamp Noord of Zuid.
    • Kan ook overgeslagen worden.

Opdrachten

Opdracht 1: Touwtrekken:

  • 3 keer, verliezend team moet naar de eiland raad

EILANDRAAD

  • Tussen de containers en het afdak zou ik wat zetels zetten en fakkels (moeten niet branden), leden schrijven een naam op een papiertje en steken het in de doos: Ik zeg de namen en jij houdt de tel bij ;) De twee of drie personen met de meeste stemmen komen in een nieuw team L(oser) die we dan groen verven.
  • Ahja alle teams moeten telkens de eilandraad doen, niet alleen het verliezende team
  • We kunnen ook binnen de eilandraad doen, maar als het koud is, krijg je ze mss niet meer buiten
  • Bij een ex aequo doen we potje muurzitten

Opdracht 2: Balken

  • We laten iedereen op een balk staan, na een tijdje op 1 been, duwen mag. Wie langst blijft staan, dat team krijgt een punt

Opdracht 3: Puzzel

  • We drukken voor elk team (3) dezelfde afbeelding af op een A4 en knippen het in stukjes. Wie eerst de puzzel oplost wint
  • Als we op de achterkant een andere afbeelding, die er op lijkt vb allebei zwart-wit afbeeldingen afdrukken, is het veel uitdagender

EILANDRAAD

Opdracht 4: Armworstelen

  •  iedereen zet zich aan een lange tafel (of 2 achter elkaar) en zet zich tegenover iemand van een ander team, we doen armworstelen. Als iedereen klaar is, zette winnaars zich tegen over een andere winnaar en doen we nog een rondje, zo 3 of 4 rondjes, van welk team er het meeste overschieten wint

opdracht 5: Parcours

  • We maken een parcours met oa het legernet en twee leden van elk team moeten het parcours zo snel mogelijk afleggen samen, maar ze moeten Sara die een slappe pop is, meenemen op het parcours.

EILANDRAAD

Opdracht 6: Brandende kurk doorgeven

  • Een kurk wordt in brand gestoken (met white spirit) en wordt doorgegeven, De persoon die de kurk laat vallen, dat team krijgt een strafpunt, zo om ter minst strafpunten.
  • Moet je spelen als er ongeveer evenveel mensen zijn in elk team

Opdracht 7: Bak bier houden

  • Elk team kiest de sterkste kandidaat
  • De verkozenen moeten een lege bierbak met gestrekte arm in een hoek van 90graden.
  • Maar om de zoveel tijd zetten we er een flesje in!
  • Wie de bak laat zakken tot een bepaalde hoogte verliest

Opdracht 8: Rekensom oplossen

EILANDRAAD

  • De laatste eilandraad is anders. Nu stemmen ze niet op wie er uit moet, maar op wie van hun team het meest verdient om te winnen.
  • De drie winnaars (1 van elk team) mag het finale spel spelen

Finale spel

  • Nog geen idee, maar iets met kracht maar ook met mikken en denken en dat ze uiteindelijk de vlag (we hebben zo kleine bosspelvlaggen he) moeten vangen, zoiets als catch the flag, en dat misschien al de rest ook kan meedoen ams vb schieten op degene die het finale spel spelen …. Ik brainstorm maar wat al typend. 

Winnaar krijgt een attest

Materiaal
- Touwtrektouw - Balken - Puzzel - Urne - Papiertjes, evt. houtskool - Tafels - Banken - Legernet - Kegels - Banken - Kurken - White spirit - Lege bakken - Flesjes - Rekensom - Attest - Vlaggen? - Verf?
Organisatie
KLJ

Leeftijd

12
tot
99 jaar

Aantal spelers

8
tot
99 spelers
Duur
120 minuten
Intensiteit
matig