ken-je-gemeente-spel

ken-je-gemeente-spel

Speluitleg

Je maakt 2 groepen die elk een tocht moeten doen in de dorpskern. Bij de startlocatie (lokaal) krijgen ze van een leider een cryptische omschrijving van een plek. als ze het echt niet weten, kunnen ze voor een opdracht een extra tip krijgen. alls ze de juiste plek hebben gevonden vinden ze op die plek een nieuwe envelop met daarin een nieuwe cryptische omschrijving.

de laatste plek die de 2 groepen moeten zoeken is de zelfde op deze plek ligt een schatkist verstopt. de eerste groep die er eerst aankomt mag eerst zoeken. nadat ze deze hebben gevonden nemen ze elk 1 deeltje van de schat (bv. een lolly) en doen ze de kist dicht en leggen ze hem terug zodat de 2de groep ook kan zoeken.

Materiaal
- papier met cryptische omschrijvingen - enveloppen - schatkist - schat (bv. snoep)
Organisatie
KSA Sint-Donaat Waasmunster

Leeftijd

8
tot
16 jaar

Aantal spelers

6
Aantal groepen
2 groepen
Intensiteit
rustig