onderwaterwereld

onderwaterwereld

Speluitleg

Inkleding:

Vandaag zijn we in de onderwaterwereld, waar heel veel visjes leven. Er zijn 4 vissenfamilies die elk een zo groot mogelijk deel van de oceaan willen veroveren. Om de oceaan te kunnen veroveren moet je een groot vissenleger vormen met zoveel mogelijk visjes.

Speluitleg: 

De deelnemers worden in 4 groepen verdeeld van 9. Bij elke groep sluit minstens 1 moni aan. 

De 4 groepen vormen elk een familie en moeten om te beginnen een zo origineel mogelijke naam verzinnen. De groep met de origineelste familienaam krijgt hiervoor punten. 

Vervolgens krijgt elke groep een lijst met opdrachten. Per opdracht die vervolledigd wordt, krijgt de familie punten. Als de familie 7 punten verzamelt kan die een nieuwe vis kopen om de familie uit te bereiden. 

Om het half uur geeft de spelleider een signaal en verzamelen de 4 groepen om samen een spel te spelen dat veel punten op kan brengen voor de winnaar.

De familie die op het einde van het spel de meeste visjes op het spelbord heeft staan is gewonnen.

opdrachten: naast elke opdracht staat hoeveel punten het oplevert.

  • zeepje opzepen (4)

  • maak een alfabetlijst over de onderwaterwereld (3)

  • vertel een verhaal in het thema onderwaterwereld gedurende 1 minuut zonder “euh” te zeggen (moni moet dit filmen) (4)

  • verzamel 15 blauwe voorwerpen (2)

  • zoek 5 woorden die rijmen op -ater (water, kater, uitbater, later, theater, prater, …) (3)

  • Maak een menselijke piramide met heel je groep. (3)

  • maak een klerenketting in de vorm van een vis. (3)

  • Masseer Artemis of Cléo gedurende 2 min :)) (2)

  • maak 3 originele groepsfoto’s op 3 verschillende plaatsen. (4)

  • zorg dat iedereen een papieren hoedje draagt. (3)

  • Maak een gedichtje Van minstens 10 zinnen over de vakantie. (2)

  • Doe met heel je familie de eendenpas van plaats A naar plaats B. (1)

  • Mummificeer een deelnemer met kledij en zorg ervoor dat de spelleider niet kan raden wie je bent. (2)

  • Zing het vakantielied. (2)

  • Laat de spelleiders lachen door een goede mop te vertellen. (1)

  • teken iemand die mee is op vakantie. De spelleider moet kunnen raden wie je hebt getekend. (2)

  • beeld 3 dingen uit, de spelleiders moeten het kunnen raden. (2)

  • Zorg dat 1 deelnemer 15 vlechtjes in haar haren heeft. (2)

  • Doe allemaal je T-shirt achterstevoren aan. (1)

  • 3 deelnemers moeten gelakte nagels hebben. (2)

  • Doe samen de jaardans. (2)

grote spelen: Het winnende team krijgt 5 punten, het tweede team krijgt 3 punten, het derde team krijgt 1 punt en het laatste team krijgt 0 punten.

  • flessenvoetbal

  • tik tak boem

  • Aaa-lopen (ze kunnen een themawoord roepen)

  • tussen 4 zeeën (goed weer → spons i.p.v. bal)

  • schipper mag ik overvaren

  • boem (pang met 3 spelers)

Organisatie
Joke Potoms