Raad je plaatje

Raad je plaatje

Speluitleg

Elke ploeg maakt een kamp op het terrein. Alle begeleiders zitten over het terrein verstopt. Elke ploeg krijgt een groot blad met een vierkant op dat is ingedeeld in vakjes. Er is 1 begeleider die ook een blad heeft maar daar zijn de vakjes ingevuld(met tekeningen,letters,...) elke ploeg moet de rest van de leiding zoeken en bij elke begeleider wacht er een opdracht. Wanneer deze correct is uitgevoerd kan de ploeg naar de begeleider met het ingevuld blad en daar mogen de kinderen 30 seconden naar kijken, dan moeten de kinderen heel snel terug naar hun eigen kamp met gaan en de vakjes proberen in te vullen. Wie als eerste het blad helemaal juist vol heeft gaat naar de begeleider met het voorbeeldblad en kijkt alles na. Wanneer alles juist is, geeft deze begeleider een code van cijfers en die code hebben de kinderen nodig om het slot van de schatkist(de prijs) te openen (dit kan bv een fietsslot zijn,...). De prijs kan men zelf kiezen: een fles water of zelfgemaakte medailles, ...

Materiaal
    Organisatie
    Chirojeugd Vlaanderen

    Leeftijd

    9
    tot
    99 jaar

    Aantal spelers

    9
    tot
    60 spelers
    Duur
    60 minuten
    Aantal groepen
    1 groep
    Terrein
    Intensiteit
    zwaar