Rodedraadspel: Are you the one?

Rodedraadspel: Are you the one?

Speluitleg

Dit is het ultieme rodedraadspel om met je leden of leidingsploeg te spelen op kamp!

Het doel van het spel is dat iedereen zijn/haar match kan achterhalen door het verdienen van persoonlijke tips.

Je maakt voor jezelf een lijst waarbij je je groep in (willekeurige) groepjes van 2 verdeelt. (Oneven aantal? Overtuig je VB of een kookouder om ook mee te spelen!)  Deze lijst blijft geheim voor iedereen.

Om te weten te komen wie hun match is, kunnen de deelnemers elke dag 1 (of meerdere) tip(s) krijgen. Dit doen ze door een opdracht doorheen de dag goed uit te voeren.

Opdrachten

Enkele voorbeelden:

  1. Er bevinden zich 10 wasknijpers in de groep. Deze hangen aan de kleren van deelnemers. Het is de bedoeling dat deze personen hun wasknijper onopgemerkt aan iemand anders hangen. De 10 personen die aan het einde van de dag een wasknijper aan zich hebben hangen, krijgen die dag geen tip.
  2. Ergens op het kampterrein ligt een blad verstopt. De eerste 15 personen die dit blad vinden en hun naam + handtekening hier op zetten krijgen vandaag een tip.
  3. De spelbegeleider zal gedurende de dag 2x 1 minuut een fluohesje aandoen. Iedereen die dit opmerkt en de spelbegeleider een high five geeft krijgt vandaag een tip.
  4. Er liggen 10 kartonnen sterren verstopt op het terrein. Iedereen die een ster vindt en die aan het einde van de dag nog niet heeft kwijtgespeeld, krijgt die dag een tip. Er is één gouden ster, deze is 2 tips waard.
  5. Iedereen krijgt 's ochtends een rauw ei. Iedereen wiens ei aan het einde van de dag nog heel is, krijgt een tip.
  6. Zeg eens euh. Gedurende de hele dag mag niemand de woorden 'bal', 'water' of 'zingen' zeggen. Degenen die één van deze woorden zegt in het bijzijn van een andere deelnemer, krijgt deze dag geen tip.
  7. De spelbegeleider kan doorheen de dag rondlopen met een penseel met verf. Wie aan het einde van de dag geen stip verf op zijn/haar been of arm heeft, krijgt een tip.
  8. Deze dag moet er onopgemerkt een selfie gemaakt worden waar zowel een spatel, een luchtmatras en een stuk uit de verkleedkoffer opstaat. Wanneer een andere deelnemer iemand betrapt op de selfie nemen, is deze niet geldig. Wie aan het einde van de dag geen selfie heeft genomen, krijgt geen tip.
  9. Doorheen de dag zal de spelbegeleider op een bepaald moment een post-it op zijn/haar voorhoofd kleven. Hier kunnen 10 mensen hun naam opschrijven. Deze personen krijgen een tip vandaag.
  10. De spelbegeleider maakt deze dag een lekker mengsel van allerlei soorten eten, wie hier een hap/slok van durft nemen krijgt een tip.

Een tip bevat persoonlijke informatie over je match, bijvoorbeeld 'je match kan als de beste evenementen organiseren', 'je match heeft al eens de vergadering moeten leiden, 'je match is een verlegen persoon die graag achter de schermen werkt'...

Elke avond worden de tips uitgedeeld aan degenen die die dag één verdiend hebben. Nadien krijgt iedereen even tijd om met elkaar te overleggen. Wanneer iemand denkt zijn/haar match gevonden te hebben, komt het duo naar de spelbegeleider. Die zal zeggen of het duo wel of geen match is. Het is de bedoeling dat iedereen voor het einde van het kamp zijn/haar match heeft gevonden.

Veel dateplezier!

Organisatie
Chirojeugd Vlaanderen

Leeftijd

15
tot
99 jaar

Aantal spelers

15
tot
40 spelers
Duur
20 minuten
Terrein
Intensiteit
matig