Horror Night

Horror Night

Speluitleg

Inleiding

Geïnspireerd op de verfilming van het boek Pet Sematary (Sephen King)In het verhaal verlies een meisje haar kat. Door de kat op een speciale plaats te begraven, met één pootje uit de grond, komt het beestje weer tot leven. Door de manier van begraven komt de ziel van de kat niet terug. In de kat is een demon gekropen die  op zoek gaat naar zijn/haar baasje en die probeert te vermoorden. Uiteindelijk probeert de papa het kind te begraven op dezelfde manier met alle gevolgen van dien.

De leden komen toe bij een gesloten gebouw. Buiten staat een cirkel van stoelen klaar. Iedereen gaat zitten en wacht tot iemand hen komt halen. Leiding (ingekleed als een demon; ingesmeerd met bloed en met een masker aan) neemt hen mee naar boven in het lokaal. Daar hangt een wit doek klaar. Iedereen gaat zitten op de aangewezen plaatsen. Er begint een fragment te spelen uit Pet Sematary om de moord nog wat meer te zetten.

Doel= de zieltjes uit het hiernamaals terughalen en tot leven wekken. 

Het Spel

De +16 wordt in twee teams verdeeld.

Rollen:

  • 2 zielvreters
    Loopt rond op het veld in het donker en tikt mensen aan. Die geven al hun bezittingen af als ze getikt zijn.
    Gewonnen bloedklonters, goud, ongebruikt bleod,…
  • Vervloekte feeks
    Bij deze griezelige figuur kan je bloed en een masker kopen, doe je het verkeerd, dan vervloekt ze jou
  • Grafbewaarder (ook ingekleed als zielvreter)
    Zit in het huisje aan de zandbak. Bij de grafbewaarder kan je bloedklonters (die je hebt gewonnen van het andere team) gaan inruilen voor goud.
    De grafbewaarder is ook de enige die toegang kan geven tot het hiernamaals

Spelverloop

  • Elk team wordt naar buiten gebracht in het open veld. Ze gaan opzoek naar hun veilige haven in het bos. Hun haven is afgebakend met lint en aangeduid met een zaklamp. De Leiding wacht in het open veld en wanneer de lichten uit gaan telt de leiding af van 0 tot 10 als er in die tijd geen licht meer aan gaat, gaan ze fluiten en dan start het spel.
  • In hun veilige haven ligt een bak met rode of zwarte bloedklonters. (gekleurd grint) Als je onderweg bent, MOET je bloedklonters op zak hebben. Het maakt niet uit hoeveel je er meeneemt, maar als je iemand tikt, of je wordt getikt speel je voor ALLE bloedklonters in je zakken. (Niet voor je goud)
    LET OP: ook als je onderweg al klonters hebt gewonnen, dan moet je ook die afgeven als je een duel verliest.
    DUEL = Blad steen schaar, hanengevecht of krokodillengevecht.
  • Als je team 5 bloedklonters van het andere team heeft kunnen verzamelen, dan ga je naar de grafbewaarder. Daar Krijg je voor 5 bloedklonters één goudstuk. (grint bespoten met chrome goudverf van de action)
  • Je volgende taak is om de vervloekte feeks te zoeken. Als de feeks op je af komt, ga je op de grond op je knieën zitten, kijk je naar de grond en hou je je handen boven je hoofd met het goud zichtbaar in je handen.
    Voor 2 goudstukken geeft de feeks je een masker
    Voor 1 goudstuk krijg je bloed.
  • Als volgt smeer je je gezicht in met het bloed en zet je het masker achterstevoren op je hoofd. Enkel zielvreteres kunnen het hiernamaals binnen en door je in te kleden als een zielvreter kan je het hiernamaals binnen.
  • Om een zieltje (babypop in een zak) te gaan halen in het hiernamaals (de poly), moet je naar de grafbewaarder gaan, die laat je binnen in het hiernamaals. Bij het naar buiten treden geef je je masker af aan de grafbewaarder.
  • Als laatste neem je het gestolen zieltje mee naar de grafplaats (zandbak) om je ziel te begraven. Je begraaft de baby met zak en al, MAAR je zorgt er voor dat er één armpje onbegraven blijft. Vanaf dan heb je één punt.

Opgepast!

  • Zielvreters:
    • Ze stelen alles wat je bij je hebt als ze je tikken.
    • Je kan ze wegjagen door op de grond te knielen, voorover te buigen en luid de woorden “HEIL AAN DE ZIELVRETERS” uit te spreken. Je blijft dit doen tot ze weg zijn.
  • De Vervloekte feeks :
    • Als ze je tikt zonder dat je goud op de juiste manier kan aanbieden, dan zal ze je vervloeken. (nagellak op je vinger doen)
      Je kan dan pas weer verder spelen als je een reinigingsritueel laat uitvoeren bij de grafbewaarder in ruil voor één bloedklonter.
    • Je kan ze ook weg jagen door twee takken als een kruis voor je te houden en te roepen “FEEKS BOL HET AF”.
Materiaal
- Rode verf (bloed) - Wit doek - Beamer - Verlengkabel - PC met fragment - Witte maskers - Babypoppen in zakken - Grint - Spuitverf (zwart, rood en chrome goud uit de action) - Touw (om poppen op te hangen) - Donkere kleren voor de zielvreters, de vervloekte feeks en de grafbewaarder - Sleutel van het lokaal (voor de grafbewaarder
Organisatie
KLJ Nationaal
Duur
360 minuten
Terrein
Intensiteit
matig