Reis rond de wereld (undercover)

Reis rond de wereld (undercover)

Speluitleg

Jullie (de leiding) zijn het hoofd van de internationale politie en dagen de groep uit om op missie te gaan rond de wereld. De lokale bevolking van elk continent is niet zo opgezet met deze reis rond de wereld en zijn van plan om de groep uit te schakelen. Daarom moeten ze dus undercover gaan. Met deze informatie kunnen ze vertrekken. Het enige wat ze bij de hand mogen hebben is één gsm. Deel 1 De groep komt aan in de luchthaven. Wat blijkt? Hun bagage is gestolen met hun vliegtuigtickets! Om toch op de vlucht te geraken moeten ze zich bewijzen aan de douane door middel van een raadsel. De groep gaat in een lokaal zitten met 5 raadsels. Als ze de raadsels opgelost hebben komt één van hen de oplossingen doorgeven aan de douane (leiding). De rest blijft in het lokaal en weet niet wat er zich afspeelt bij de douane. - is het antwoord juist dan geeft de leiding een fluitsignaal en mag de rest afkomen - is het antwoord fout, dan word de persoon met de oplossingen vastgehouden als bedrieger bij de douane MAAR de rest van de groep weet niet of het juist of fout is en moet zelf inschatten dat ze verder moeten zoeken naar oplossingen. (als die persoon te lang wegblijft) Dan komt weer iemand de oplossingen doorgeven. (hetzelfde als bij persoon 1) !!! Ze moeten natuurlijk op een bepaald tijdstip op het vliegtuig zitten anders gaat het reisje niet door! (en dan vind je een strafopdracht uit) En als dit lukt komen ze aan in ... Deel 2 Azië (Chinaaaaa) Wing en Wong (leiding) hebben iets door , ze vermoeden dat er vreemdelingen zijn in de stad. Daarom controleren ze heel het dorp en de groep... in het chinees! (R wordt L) Wing en Wong nemen elke persoon apart en laten de rest in het lokaal zitten. Ze ondervragen een persoon en deze antwoord in het chinees.. (R wordt L) Als deze persoon geen vergissing maakt, wordt deze terug naar de groep gebracht. Anders wordt hij onmiddellijk ontvoerd. De groep weet van niets omdat zij niet zien wat er buiten gebeurd. Wing en Wong ontvoeren de persoon en brengen hem naar een bepaalde locatie. Als ze daar arriveren sturen ze een sms naar de gsm die de groep heeft, met een tip over de locatie. Als de groep hen vindt, wordt de persoon vrijgelaten en kunnen ze vertrekken op een volgende missie. Deel 3 Amerika ! De groep komt aan in Amerika en geniet volop van het Amerikaanse eten (fast-food). Ze eten zich te pletter en worden alsmaar dikker en dikker. Op zich was dat geen probleem. Maar Coachen Bill en Jill zijn er achter gekomen dat ze niet van Amerika zijn en stellen hun voor een belangrijke opdracht. Ze moeten op fat-camp voor ze terug op het vliegtuig mogen. Ze krijgen enkele fysieke opdrachten. Als ze hun best gedaan hebben mogen ze op het vliegtuig en reizen ze naar ... Deel 4 Afrika !! De groep komt aan in Afrika en maakt onmiddellijk kennis met een kwaad stamhoofd! Hij verdenkt de groep ervan dat ze zijn geluksbrenger hebben gestolen! De groep moet een originele geluksbrenger maken. Als ze daar niet echt in slagen (en dat doen ze niet) dan moeten ze een avondje blijven en proeven van de plaatselijke delicatessen. (Dit zijn natuurlijk geen lekkere dingen en zijn samenstellingen van de leiding) Als ze deze (letterlijke) proef doorstaan mogen ze verder naar het volgende continent! Deel 5 Australië!! De plaatselijke dansers nodigen de groep uit om mee te komen dansen! Maar ze mogen natuurlijk niet door de mand vallen en moeten hun beste beentje voorzetten! Op 5,6,7,8 van Steps laten ze zien wat ze kunnen en dit word dan gekeurd door de jury!

Variaties

Voeg nog continenten en spelen toe naar keuze. Je kan ook een soort vliegtuig meken door stoelen achter elkaar te plaatsen en daar dan speluitleg te doen.

van Tessa Verberckmoes, 0607, GIDI, Diegem

Materiaal
  • 5
Organisatie
Chirojeugd Vlaanderen

Leeftijd

13
tot
17 jaar

Aantal spelers

5
tot
25 spelers
Duur
0 minuten
Aantal groepen
1 groep
Terrein
Soort
Intensiteit
hevig