tito nachtspel

tito nachtspel

Speluitleg

Elk lid wordt geblinddoekt en met behulp van een groot lang koord worden zij naar een locatie gebracht in het midden van het bos. Daar mogen ze 1 voor 1 vertrekken (nog steeds geblinddoekt) en moeten ze een dun touwtje volgen (onderweg komen ze nog allerlei obstakels tegen zoals: een plint, kussens, een autoband, mosterd aan het touw, ….). Aan het einde van het touw zullen de leden een grote pot vinden. In die pot zit gekookte spaghetti, ketchup, bloem, water, maaien, …. Onderaan in de pot zal ook een plastiek diertje zitten bijvoorbeeld: een koe, schaap, hond, leeuw, paard,…  

Nu start het 2de deel van het spel, de leden mogen hun blinddoek afzetten en horen het geluid van hun dier in het bos (dit zijn leid(st)ers die in het bos zitten en het geluid van dit dier nadoen). De leden moeten nu naar hun dier gaan dat ze hebben gegraaid in de kastrol. Maar opgepast want er lopen nog leid(st)ers rond in het bos en als die je kunnen vastgrijpen dan moet je een extra opdracht uitvoeren.

Als ze bij hun dier zijn aangekomen krijgen ze eerst een opdracht van het dier (een leid(st)er). Als ze de opdracht goed hebben volbracht dan krijgen de leden 1 letter van het codewoord en een geluid van het volgende dier dat ze moeten zoeken. Wanneer een lid het codewoord tegen de leiders kan zeggen, is het spel afgelopen.

Opdrachten als een leid(st)er hen kan pakken/ wanneer ze bij hun dier aankomen:

  • 30 keer pompen
  • 40 sit-ups
  • 20 keer op de buik gaan liggen, recht staan en daarna springen
  • Een autoband meesleuren
Materiaal
  • Groot touw
  • pot met spaghetti, ketchup, bloem, water,…
  • Blinddoeken
  • obstakels: bok, plint, …
  • Lang touw (sjortouw)
  • plastiek diertjes
  • Autobanden 
Organisatie
Chirojeugd Vlaanderen

Leeftijd

10
tot
99 jaar

Aantal spelers

1
tot
50 spelers
Duur
180 minuten
Aantal groepen
1 groep
Terrein
Soort
Intensiteit
hevig