Waar is Alice

Waar is Alice

Speluitleg

Alice is verdwenen en de Sim moet op zoek gaan naar haar schuilplaats. Om te beginnen krijgen de leden enkel een foto van op het kampterrein. Ze moeten er zelf achter komen dat ze naar de plaats moeten van waar de foto is gemaakt. Daar vinden ze een enveloppe met erin een naam van iemand aanwezig op het terrein én een letter van het codewoord. Wanneer ze bij de persoon gaan krijgen ze van hem/haar een raadsel of opdracht. Wanneer de leden denken de oplossing gevonden te hebben, komen ze naar ons met het antwoord. Als ze juist zijn, krijgen ze een woord, als ze fout zijn moeten ze een nieuwe opdracht oplossen. Met het verkregen woord gaan ze naar de computer en daar openen ze de foto met de overeenstemmende bestandsnaam. Het spel gaat zo door tot ze alle letters gevonden hebben van het codewoord en dus weten waar ze Alice kunnen vinden.

Codewoord: ONDERJULLIETENT

Enveloppe 1: O & Joachim                 
             Opdracht: woordzoeker         
             Woord: slang
Enveloppe 2: N & Marieke                  
             Opdracht: van elke leiding en 16+ een herkenbare tekening maken
             Woord: salami
Enveloppe 3: D & Flore                        
             Opdracht: Allebei 10 staartjes in jullie haar maken
             Woord: fietskar
Enveloppe 4 : E & Annelie                   
             Opdracht: Beeld allebei 5 liedjes uit die we kunnen raden
             Woord: Mongolië
Enveloppe 5 : R & Elien                        
             Opdracht: Verzamel 20 wimpers
             Woord: krant
Enveloppe 6 : J & Demi                       
             Opdracht: Doolhof
             Woord: trampoline
Enveloppe 7 : U & Ben                         
             Opdracht: Rebus
             Woord: grapjas
Enveloppe 8 : L & Jasmien                 
             Opdracht: Zoek de 10 verschillen
             Woord: bal
Enveloppe 9 : L & Lotte Valepijn        
             Opdracht: Doe de kampdans zonder fouten
             Woord: zon
Enveloppe 10 : I & Tine                        
             Opdracht: Hoe noemen de ouders van de leiding?
             Woord: grapje
Enveloppe 11 : E & Lotte Pothé         
             Opdracht: Schil een aardappel
             Woord: drinkfles
Enveloppe 12 : T & Bjorn                     
             Opdracht: Binaire puzzel
             Woord: muis
Enveloppe 13 : E & Laure                    
             Opdracht: Nummer een wc-rol
             Woord: camera
Enveloppe 14 : N & Esther                  
             Opdracht: Zoek voor alle leiding een bijnaam
             Woord: kaars
Enveloppe 15 : T & Stien                     
             Opdracht: Zin het kamplied zonder fouten
             Woord: proficiat, jullie hebben het codewoord gevonden
 

Materiaal
15 enveloppen, opdrachten
Organisatie
KSA Kruishoutem

Leeftijd

15

Aantal spelers

2
Duur
200 minuten
Aantal groepen
1 groep
Intensiteit
matig